Utile

#dinDecembrie

312 Vizualizari

#1. One nation, Tracked

Anul 2019 a fost în mare parte și despre subiectul din ce în ce mai acut al protecției informației digitale. “Twelve Million Phones, One Dataset, Zero Privacy” este ultimul raport publicat de The New York Times în cadrul The Privacy Project.

Analiza oferă o imagine vie (inclusiv prin forma de prezentare) a vulnerabilității oferite de mediul digital.    

Ce spune The New York Times:

“The companies that collect all this information on your movements justify their business on the basis of three claims: People consent to be tracked, the data is anonymous and the data is secure… None of those claims hold up, based on the file we’ve obtained and our review of company practices. (…) 

You’ve probably never heard of most of the companies — and yet to anyone who has access to this data, your life is an open book.

(…) The Times and other news organisations have reported on smartphone tracking in the past. But never with a data set so large. Even still, this file represents just a small slice of what’s collected and sold every day by the location tracking industry — surveillance so omnipresent in our digital lives that it now seems impossible for anyone to avoid.”

Dacă vrem să înțelegem ecosistemul digital, atât cât se poate, raportul este un must read, ca de altfel și restul materialelor publicate în The Privacy Project.   

#2. Marketing, altfel?

Se pare că marketerii au căzut de acord: 70% consideră că strategia de marketing este focusată mai degrabă pe termen scurt (dacă se poate numi strategie).
Șapte din zece sunt de părere (38% agreed & 32% strongly agreed) că investițiile pe termen scurt, în performanță rapidă, au depășit cu mult investițiile în brand. Tot ei promit, însă, că la anul lucrurile se vor schimba… 

Nu este singura analiză cu această concluzie, o alta recent efectuată de The B2B Institute confirmă concluziile Marketing Charts

Marketingul pe care îl facem nu are cum să ignore societatea în care trăim, oamenii și preocupările lor. Dacă vrem să ajungem la ei nu mai putem continua să-i tratăm ca pe niște ținte (targeturi de atins și convertit).
Brandurile și companiile care vor înțelege cât mai repede aceste lucruri și vor avea curajul să acționeze altfel vor avea de câștigat întâi la capitolul încredere și apoi și la capitolul business.

#3. Tendințe, așteptări, speranțe

Fiecare sfârșit de an înseamnă o colecție de recomandări pentru diverse tactici și practici. Nu sunt de urmat ca literă de lege, dar nici nu cred că trebuie desconsiderate complet: pot fi surse de inspirație sau sugestii declanșatoare de diferite idei.

În plus, dacă urmăm sfatul lui Jay Acunzo, este o metodă prin care ne întreținem curiozitatea și ne ajută dacă ne propunem să acționăm în marketing ca investigatori și exploratori.

Câteva de reținut:

In 2020, content marketing will continue to become more personal. Content marketers will act even more like journalists, shifting the focus to real people, infusing their content with authenticity. – KristinTwiford, Libris by PhotoShelter

More and more, brand marketers are looking to develop a D2C (direct-to-consumer) relationship with their audience, moving away from the traditional channels of television and billboards to leverage content on owned-and-operated channels and develop and nurture direct relationships with their users and customers. – Allison Munro, Piano.io

“B2B marketers can almost never rely on storytelling because the services they sell are often complex.”
Wrong. Because the services they sell are often complex, they have to rely on storytelling. Stories create connections that allow us to learn faster. Everyone will at least have learned that by the end of 2020. – Matthias Bill, SIX

Toate cele 90 de predicții pentru 2020, adunate de Content Marketing Institute aici.
Pentru zona B2B, 2020 will be the year where many brands will cement experience as a strategy, conform TopRank Marketing. Selecția lor de trenduri aici.

Bonus

Gartner for Marketers spune că 80% dintre marketeri vor renunța la strategiile de personalizare, până în 2025.
Cauze: lipsă ROI, riscuri asociate cu managementul și securitatea datelor personale privind colectarea, integrarea și protecția lor.    

“Personal data has long been the fuel that fires marketing at every stage of the customer journey and the drive to find new forms of fuel and devise new ways to leverage them seems to be boundless.

However, this quest has failed to meet marketers’ ambitions and, in some cases, has backfired, as consumers both directly and indirectly reject brands’ overtures.”
Charles Golvin, senior director analyst in the Gartner for Marketers practice

#4. Despre generații – cu bune și cu rele 

De cele mai multe ori, generațiile Millennials și Gen. Z sunt adresate unitar în campaniile de marketing. Diferențele dintre ele sunt însă importante și nu tocmai de neglijat dacă interacționați cu generațiile tinere.
HubSpot a publicat o analiză detaliată despre ce au în comun, dar și cum se diferențiază în comportament cele două.

Profilul psiho-cultural ne influențează indiferent de generații, motiv pentru care vă invit să completați informațiile de mai sus cu observațiile oferite de psihologul Daniel David, într-o conversație despre români și străini în contextul actual european și global. 
Revin frecvent la studiile domnului David pentru că avem nevoie să ne înțelegem, să ne apreciem reciproc calitățile și să ne asumăm diferențele pentru a putea construi împreună, indiferent de generația din care facem parte.

#5. The art of doing nothing

Pentru cea mai aglomerată perioadă a anului, o pledoarie pentru avantajele solitudinii (nu ale singurătății) de la Adobe 99U.
Are mult de-a face cu expunerea digitală sau, mai exact, cu limitarea ei.

Doing nothing is just as important as producing and creating.

La Mulți Ani și un 2020 excepțional!

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020