Utile

Marketing with Purpose Playbook

2068 Vizualizari

“What millennials want is good for your business” titra Gallup în 2109, iar cuvintele scop și sens se regăseau în tot ce are legătură cu munca și viața, în relația cu branduri și companii, dar și cu societatea în ansamblu.

Noile generații, fie că sunt consumatori sau decidenți, influențează felul în care dezvoltăm și consumăm produse și servicii, iar termenul purpose este nelipsit, pentru că este deja parte din universul lor.

Marketing with Purpose Playbook înseamnă recomandări și concluzii adunate din mai multe cercetări efectuate de Microsoft prin divizia sa de Advertising.

Informațiile nu sunt noi, însă recurența temelor ne arată că, cel puțin din perspectiva percepției, mai sunt lucruri de rezolvat. În plus, în anumite contexte economice, sociale sau medicale, cum este actuala pandemie, oamenii reacționează diferit, iar brandurile și companiile au nevoie să se alinieze din mers. 

Responsabilitate, valori și incluziune sunt cei trei piloni în jurul cărora sunt construite insight-urile celor de la Microsoft.

Dacă despre responsabilitate și valori se vorbește mult (iar uneori discuțiile rămân la acest nivel), incluziunea și cum se traduce ea în relația cu consumatorii și clienții este una dintre direcțiile la care avem mult de lucru.

Cercetările Microsoft sunt făcute în SUA, dar tendințele se manifestă și la noi, mai devreme sau mai târziu. În plus, prezența corporațiilor multinaționale diluează granițele pentru consumatori, iar contextul pandemiei schimbă percepții și atitudini peste tot în lume.

85% dintre consumatori au declarat că iau un considerare un brand doar dacă au încredere în brandul respectiv.

Întrebarea este “Cum construim încrederea?”, iar răspunsul celor de la Microsoft este autenticitate: a fost punctat ca atributul cel mai important în dezvoltarea încrederii pentru un brand și un pas important în construcția loialității.

Dacă vrem să practicăm Marketing with Purpose, avem de adresat trei direcții:

1. În zona de responsabilitate 

2. Valorile generează valoare

Conexiunile autentice și cu impact pe termen lung se realizează atunci când companiile acționează dintr-o perspectivă “doing the right thing”.

3. Marketingul incluziv ajută compania să creeze conexiuni autentice și să construiască încredere.

Marketing with purpose înseamnă de fapt business with purpose, pentru că marketing-ul nu face decât să reflecte modul de operare al business-ului.

Analiza Microsoft aduce în față idei de bază în marketing și le transpune în recomandări de acțiuni: puneți-le în contextul vostru propriu și aplicați doar ceea ce rezonează cu voi ca marketeri și business-uri.

Marketing with Purpose Playbook a fost publicat recent și este disponibil în variantă pdf, iar mai multe resurse pe aceeași temă găsiți aici.

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024