love brand
Utile

Vrei să fii un loved brand?

1449 Vizualizari

Love brand este un termen folosit în special pentru brandurile destinate publicului larg, în business-to-consumer (B2C). Dar cum cea mai bună inspirație pentru business-to-business (B2B) o găsim în B2C, vă propun o analiză recentă, despre ce înseamnă loved brands și care sunt pilonii pe care se construiesc.

Crizele înseamnă și oportunități. Atât pentru oameni, cât și pentru companii.
Și deși lucrurile nu se schimbă peste noapte, a ne propune să devenim un loved brand poate fi o tactică de marketing potrivită pentru perioada actuală.

Iar conținutul joacă un rol esențial în acest demers.

Emoțiile în comunicarea B2B – un mit puternic în percepții

Emoțiile joacă un rol mai mare decât suntem dispuși să acceptăm și să aplicăm.

Studii din neuroștiință arătă că atunci când suntem puși în fața unei alegeri, emoțiile experimentate anterior ne influențează decizia: preferința este determinată de emoție și are efect în alegere.

În zona B2B, valorile personale contează de două ori mai mult, și peste 60% dintre cei care fac achiziții sunt dispuși să plătească un preț mai mare atunci când își regăsesc valorile personale în oferta B2B.

O demonstrație făcută de The B2B Institute arată că în B2B comunicarea pe bază de emoții este mai eficientă pe termen lung, în timp ce comunicarea rațională este mai eficientă pe termen scurt (caracteristici de produs, facilități tehnice etc).

Și deși multe companii B2B evită abordarea emoțională, analiza The B2B Institute arată că această strategie nu este eficientă în zona top-of-funnel și, în consecință, este un driver mai slab pentru creștere pe termen lung.

All you need is love 

Spune un cântec celebru, iar în construcția unui loved brand înseamnă să începem o conversație cu publicul nostru: să ascultăm și să înțelegem ce-i interesează ca oameni în primul rând, și secundar în calitate de consumatori.  

Talkwalker a analizat peste 700 de branduri: în social media, în știri, pe forumuri și bloguri, și a urmărit felul în care consumatorii au interacționat cu aceste branduri.

Diferența în abordare: nu au considerat volumul mențiunilor (likes, shares etc.), deci nu cantitativ, ci comportamentul, calitatea interacțiunii – felul în care consumatorii interacționează cu brandurile, cât de mult își exprimă aprecierea, pe care le critică mai puțin etc.

A rezultat un raport ce spune poveștile unor branduri care și-au construit de fapt comunități în jurul produselor sau serviciilor oferite: și-au înțeles publicul și au cultivat relația cu el prin diverse forme de engagement.  

Iar concluzia a fost că un loved brand poate fi un business de familie, o corporație multinațională sau chiar un gigant farmaceutic.

Talkwalker a identificat 11 atribute (cele de mai sus) prin care love brand poate fi cultivată, și în cazul fiecărui exemplu este o combinație de câțiva factori, niciodată doar unul singur. Iar puterea unui loved brand se manifestă prin practicarea de prețuri premium, loialitate și brand advocacy. 

Exemplele sunt preponderent din B2C, multe dintre ele mai puțin sau deloc cunoscute în colțul nostru de lume. Talkwalker este o platformă de social insights & analytics, iar raportul este disponibil aici.

Love is the strongest emotion, and can benefit your company greatly.
But for it to succeed, you have to put your heart into it. 

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024