Utile

Cum generăm 100 idei de conținut?

1513 Vizualizari

De unde ne vin ideile? Ce fac când nu mai găsesc nimic de spus sau nu mai am inspirație? Dacă nu sunt suficient de creativ/ă? Sunt frici în care se regăsește oricine creator de conținut.

Iar dacă adăugăm și presiunea legată de conținut care să fie engaging, diferențiat și relevant într-o mare de zgomot, atunci tabloul devine complet.

Percepția că inspirația și creativitatea sunt fie înnăscute, fie la mila unei muze nu sunt noi, deși mărturisirile creatorilor din orice fel de artă susțin contrariul: creativitatea și inspirația au legătură cu exercițiul, cu practica de zi cu zi.

The Content Fuel Framework este o recomandare de carte din zona de execuție, iar Melanie Deziel propune o formulă aparent simplă de generare idei:

Content Idea = Focus + Format

Focusul sunt lentilele prin care spunem povestea – unghiul, perspectiva sau abordarea.
Formatul este felul în care aducem la viața ideea – mediul, forma prin care ideea devine o poveste cu care rezonăm (pot fi mai multe tipuri pentru aceeași idee).

Video idea, infografic idea, article idea, podcast idea … poate vă regăsiți în conversații și discuții care încep astfel. 

Uneori, este un fel de instinct: formatul este familiar sau a devenit la modă (cum este podcastul acum la noi sau cum era video acum câțiva ani).
Doar că nu orice format se potrivește oricărei idei. 

Atunci când forțăm ideile să fie spuse într-un anumit format nu doar că luăm din potențialul ideilor respective, dar și privăm audiența de a consuma povestea într-o formă care să-i aducă valoare și memorabilitate.

Iar dacă pornim de la premiza că forma în care transmitem ideea este mai importantă decât povestea în sine… asta pur și simplu nu este adevărat, spune Melanie.

The Content Fuel Framework este o matrice cu 10 tipuri de focus (people, basic, details, history, process etc.), 10 tipuri de format (audio, video, image gallery, live, writing etc.) și recomandări pentru multiplicare conținut – o structură prin care ideile și forma de comunicare se clarifică printr-un proces relativ ușor.

Spun relativ ușor pentru că structura vine după strategie.
The work before the work, după cum spune Melanie, este întâi despre clarificarea obiectivelor: de ce producem conținutul respectiv, ce urmărim să obținem ca branduri, companii, persoane publice etc.

The Content Fuel Framework oferă o structură prin care generezi idei și conținut pentru a fi dezvoltat mai departe, o matrice cu care te poți juca și face combinații diverse.

Fiecare categorie este exemplificată (inclusiv cu recomandare de format potrivit pentru idee), include un set de întrebări suplimentare care să ne ghideze în identificarea subiectelor de conținut și a formatului potrivit, dar și aspecte de adresat înainte și după crearea unui anumit format sau idee.

Problema cu conținutul în general este că suntem invadați din toate părțile. Ori asta înseamnă mult, enorm deja în anumite sectoare sau nișe, ceea ce face ca mesajul nostru ca marketeri să ajungă greu sau deloc la public.

Matricea propusă de Melanie poate părea simplă sau chiar simplistă la prima vedere, dar nu este deloc așa.
Vă invit să aplicați ca să vă convingeți că ideile în sine sunt dificil de generat și de realizat.
Iar pentru a deveni un conținut captivant, interesant și relevant pentru audiență este nevoie atât de idee, cât și de execuție. Cartea este disponibilă aici.

The purpose of the Content Fuel Framework is to create a system for thinking about content ideas, so that we can train our brains to think bigger and explore more possibilities, giving us more diversity to choose from when moving from idea to action.
Melanie Deziel

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024