Exemple

Less is more și în marketing

628 Vizualizari

“M-am suprins pe mine uitându-mă mai mult timp la eticheta de pe perete, decât la pictura în sine” a declarat criticul de artă Peter Clothier.

Urmarea acestei constatări a fost mișcarea “One Hour/One Painting” prin care invită participanții să privească o singură piesă de artă, pentru o oră întreagă.

Inspirată din mișcările slow food și slow cooking, inițiativa lui a avut ecou, iar astăzi mai multe muzee din SUA organizează frecvent astfel de evenimente.  Există chiar și Slow Art Day, al cărui mesaj este “When people look closely … they make discoveries.”

Ciudat, nu-i așa?

Într-o lume digitală, obsedată de viteză, în care așteptăm și vrem ca totul să se întâmple instant, să încetinești pare că necesită o pregătire specială.

Slow movement este o mișcare culturală care nu a atins doar zona food sau art. Deși privită reticent la început, treptat, tot mai mulți au început să înțeleagă că reversul medaliei “faster is always better” nu este deloc strălucitor.  

Conversațiile din ce în ce mai prezente din zona digital detox & mental health, de exemplu, sunt o dovadă că provocările sunt reale, iar consecințele deloc de neglijat.

Marketingul nu face nici el excepție.

Always Be Creating este mantra care ne ghidează în marketing, dar tot ea este cea care ne generează starea de burn-out.
Slow marketing este răspunsul la modulul Always On și pune accent pe comunicarea relevantă, prin cultivarea de relații pe termen lung, în loc de răspuns imediat și/sau oferte pe termen scurt.  

As slow As Possible means slowing down at the best moments to deliver the best possible results.

Este explicația lui Ann Handley – unul dintre pionierii content marketingului – care a făcut o demonstrație de-a dreptul științifică despre cât de mult contează să fii prezent și implicat în activitatea desfășurată, pentru că asta va influența pozitiv efectul muncii: insight-uri mai bune, mai profunde, cu relevanță mai mare pentru audiență.


Experiența ei de ziarist din perioada pre-digitală, dar și adaptarea ulterioară la lumea preponderent online au un rol important în demonstrația slow marketing.
RETHINKING ASAP este un material lung și nu chiar recent (sic!) dar informațiile sunt actuale și relevante.

Și pentru că zona jurnalistică este mereu prezentă în abordarea content marketing…

“Publishers are growing audiences by producing less content” în cazul publicațiilor the Guardian, News UK’s The Times of London și Le Monde – o analiză recentă, de această dată.

Când elimini conținutul non-valoros, nimeni nu sesizează că nu mai este, iar publicațiile amintite:

Este un exemplu de inspirat și pentru noi, marketerii, pentru că marketingul nu este doar despre “a duce în piață cât mai multe informații”, ci despre a duce în piață acele informații semnificative pentru cei care ar trebui să știe de noi (companie, servicii), cei cu care împărtășim aceleași valori, de fapt.

Iar asta obținem treptat prin atenție, relevanță și consistență, nu prin viteză și zgomot.

Intro photo by Mihai Surdu on Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020