Utile

#dinIunie

315 Vizualizari

La ce este bun un brand dacă nu este capabil să seducă și să convingă? Este o întrebare la fel de valabilă și pe timp de pandemie.

Aneta Bogdan, doamna brandingului românesc, ne-a oferit câteva răspunsuri într-o prezentare susținută în cadrul Academiei Minților Creative, programul de educație financiară și antreprenorială dezvoltat de UniCredit Bank România organizat online anul acesta. 

“De la brandingul cu papion, la brandingul de supraviețuire”  

Spune Aneta și ne îndeamnă să răspundem la întrebarea “ce ne seduce, ce ne convinge acum?” prin solidaritate + engagement + empatie + ne pasă de oameni + ne implicăm! atât pentru mediul extern (clienți, parteneri), dar și pentru cel intern – angajații, care sunt prețioși și trebuie protejați în primul rând, dar care trebuie să fie și ajutați să realizeze că trebuie să facă și ei, la rândul lor, eforturi pentru a susține business-urile care îi sprijină.

O veste bună pentru antreprenorii mici și mijlocii, locali: deși contraintuitiv, fiindcă business-urile mici suferă și vor suferi mai greu decât marile companii, brandurile mici, indie, de comunități și de start-up-uri au o șansă unică de a deveni mai atrăgătoare, mai relevante și mai convingătoare prin comparație cu marile branduri globale, pentru că pot reacționa mai rapid și se pot adapta mai ușor noilor condiții.

Mai multe sfaturi pe care Aneta spune “să le luăm cu deschidere și un pic de umilitate” mai jos.

#2.

În completare, un model propus de compania de consultanță Roland Berger despre cum să gândim și să căutăm oportunitățile pe care le oferă de fapt orice schimbare: cum ne uităm la “noul normal” ca să dezvoltăm lentile noi sau ochi proaspeți pentru a ne transforma și a găsi drumuri noi.
The Butterfly Principle 

#3.

Tot pentru prima dată online a fost și conferința 99U susținută de Adobe și dedicată oamenilor ce lucrează în domenii creative.
Creativitatea este una dintre cele mai căutate abilități la nivel global – știm deja – iar subiectele adresate în cadrul conferinței au acoperit puncte de vedere variate, adunate în jurul temei The Creative Self.

Indiferent de zona în care ne manifestăm creativitatea – zone artistice, dar chiar și marketing și business – fiecare avem un sine creator, de care suntem conștienți sau pe care îl folosim mai mult sau mai puțin.  

Tina Essmaker, coach pentru creativi și columnist la 99U, a propus în cadrul conferinței un ghid de exerciții cu ajutorul cărora să explorăm și să descoperim acele elemente ce ne definesc sinele creativ. The Creative Self Workbook cuprinde exerciții de câte 15 minute/zi, pe parcursul a 5 zile, iar pașii definiți înseamnă adresarea următoarelor aspecte: 

Sunt exerciții la care ne putem întoarce oricând, pentru că evoluăm și răspunsurile vor fi altele, de fiecare dată. Ghidul este disponibil aici, iar în video mai jos Tina oferă info suplimentare despre adresarea punctului “discover your purpose”.
Toate prezentările Adobe 99U Conference / The Creative Self.

#4.

Trenduri vizuale pentru noul normal, sintetizate de EyeEm, comunitatea foto & video despre care am mai povestit. Reflectă realitatea post covid-19 și noile configurații economice din întreaga lume, cu impact în stilul de viață al tuturor, indiferent de colțul de lume în care trăim.

Sunt trei tendințe + tips pentru punerea lor în practică, iar pentru marketeri și comunicatori în general sunt bune de știut. 

Visual Trends for the New Normal este disponibil aici.

#5.

În luna iunie, Marketing Charts a publicat mai multe statistici despre zona B2B, care deși sunt preponderent din SUA prezintă caracteristici comune și cu ceea ce experimentăm pe piața locală (sau cel puțin eu așa percep). În plus, smarketing-ul este o constantă și la noi.

📌 Ce tip de conținut oferă marketerii B2B către sales?
Răspunsuri de peste 50% pentru studii de caz și livrabile colaterale produsului sau serviciului, dar vezi toate răspunsurile.

📌 Cumpărătorii B2B apreciază la vânzători mai multe abilități, primele 4 fiind ascultare activă, problem solving, capacitatea de a dezvolta încredere și de a construi relații, restul aici
+ O altă analiză despre relațiile din B2B, la fel de actuală

📌 Cum va arăta alinierea marketing – sales în perioada post covid-19 și care sunt principalele provocări? Pe scurt, nevoia de colaborare devine și mai acută în context de supraviețuire.
Pe larg aici.

Ilustrații Unsplash.com și Adobe 99U. 

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020