Înainte de studiu, o paranteză. Am fost întrebată de amici din industrie de ce povestesc pe site doar despre studii și analize de prin alte părți și nu și de la noi, din România, iar explicațiile sunt:
#1. La noi există studii despre digital marketing și social media, despre care am și menționat în recenziile lunare, aici un exemplu.
Recent, însă, am participat la un survey inițiat de Planable România “State of Content Marketing Industry”. Nu am detalii despre metodologia cercetării, dar este un demers lăudabil și aștept curioasă rezultatele.
#2. Trăim într-un mare sat global, în care informația ajunge instantaneu în orice parte a lumii. Avem oportunitatea de a lucra și de face business cu oricine din lume, dacă asta ne dorim. Sigur că este important cum se manifestă piața locală, dar cred la fel de mult că a devenit obligatoriu să știm ce se întâmplă în piețe mai dezvoltate și să aplicăm ce se poate aplica și aici.
În cazul studiului de față, companii din zona tech – străine, dar și autohtone – sunt prezente pe piața românească, iar marketerii lor nu doar că se confruntă cu aceleași probleme ca și colegii lor din piețe mai mature, dar sunt și concurenți, de multe ori, pe aceleași piețe, ceea ce face obligatorie cunoașterea condițiilor din piața respectivă.
#3. Nu în ultimul rând, cred în teoria lui Viktor Frankl, explicată concis de în acest video de patru minute: dacă țintim sus avem șanse să ne atingem potențialul. Progresăm atunci când depunem eforturi prin raportare la standarde și tendințe din piețe performante.
Să revenim la studiul publicat recent și la ce concluzii au ajuns MarketingProfs și Content Marketing Institute, inițiatorii analizei “Technology Content Marketing 2019 – Benchmarks, Budgets and Trend”.
Activând în companii de tehnologii este normal ca peste 50% dintre marketeri să folosească tehnici multiple de analiză a performanței conținutului: social media publishing/analytics, email software, marketing automation tools etc.
O provocare specifică zonei de tehnologie este crearea de conținut pentru niveluri diferite de decizie 68% – aspect prezent, de fapt, în orice B2B. În plus, modificările de algoritmi SEO sunt în atenția a 62% dintre tech marketeri.
O noutate față de alte analize este faptul că circa jumătate dintre marketeri sunt preocupați ca marketingul prin conținut să fie un centru de generare venituri.
Studiul pe larg în format pdf și slideshare.
Ilustrații Pexels.com