Utile

B2B Report – ultimele noutăți

313 Vizualizari
October 27, 2018

În octombrie a fost publicat raportul anual “B2B Content Marketing 2019 – Benchmarks, Budgets, and Trends”.

Ediția din acest an (a 9-a) include o diferență de metodologie: respondenții au fost rugați să confirme că practică content marketing la nivel de companie de cel puțin un an, iar cei care au completat chestionarul sunt implicați direct în activitatea de marketing prin conținut (manageri, executivi, creativi etc).
Astfel, informațiile obținute sunt mai relevante, datorită nivelul de implicare.

3 idei principale sunt de reținut:

Strategie

65% dintre companii au implementată (documentată) o strategie de content marketing (CM), iar 81% admit că acest lucru îi ajută ca echipa să urmărească aceleași obiective de business și să determine mai ușor ce tip de conținut este potrivit.

90% dintre performeri declară că organizația lor este preocupată să creeze conținut ce generează loialitate printre clienți, iar 96% apreciază că publicul îi consideră o sursă de încredere. În aceste condiții este cumva normal ca 94% dintre aceste companii să aprecieze creativitatea și producția de conținut de calitate, precum și să beneficieze de susținere din partea managementului (92%).

Tehnologie

Primele 3 categorii utilizate de marketerii B2B pentru a gestiona eforturile de CM sunt social media publishing/analytics tools 84%, email marketing 81% și analytics tools 77%.

Performanța conținutului 75% și mai multe informații despre preferințele și comportamentul audienței 56% sunt printre beneficiile acestor tehnologii.

Audiența

Tehnicile cele mai folosite pentru a afla mai multe despre audiența targetată sunt feedbackul de la echipele de vânzări 74%, website analytics 73% și keywords research 65%.

Emailul este în continuare principalul canal de comunicare 87%, urmat de conținutul educațional 77%.
O prezență notabilă în acest an este însă menționarea storytelling-ului ca tehnică de relaționare cu publicul 45%, ceea ce este încurajator pentru mediul B2B.

 

Crearea de conținut și distribuție

90% dintre performeri pun nevoile de informare ale audienței înaintea mesajelor promoționale/sales față de cei 56% mai puțini performanți – în sine o demnonstrație a tehnicii de content marketing.
Din nou, storytelling ca și instrument în crearea de conținut – 69% folosit de performeri față de doar 33% de cei mai puțin eficienți.

Față de anul trecut, marketerii B2B au crescut tipurile de conținut practicate în segmentele audio/visual, conținut digital scris și imagini (infografice, gif-uri), însă conținutul de tip long-form (articole detaliate, ghiduri) este forma preferată de 74% dintre respondenți (iar pt. performeri în proporție de 90%).

61% au utilizat mai mult social media pentru distribuția de conținut, în ciuda schimbărilor de algoritmi și a scandalurilor generate de gestionarea datelor private în aceste medii. Mai mult chiar, 71% folosesc paid methods pentru a distribui conținut, în principal pentru atragerea de noi audiențe 80%, iar principalele metode sunt conținut sponsorizat/social media și search engine marketing/pay-per-click.

Bugete

Crearea de conținut este zona cu cea mai mare creștere bugetară 56%, urmată de personalul de content marketing cu 37%. Interesantă este distribuția competențelor căutate de cei care au crescut bugetul cu personalul dedicat CM, și anume:

Raportul nu detaliază ce companii au mărit bugetele de personal, însă o pondere mai echilibrată a abilităților probabil că ar genera alte rezultate, mai ales pentru cei mai puțin performanți. Strategia CM funcționează după aceleași reguli ca orice altă strategie, iar competențele de business/strategy pot face diferența.

Concluzie

Vizibilitatea, educarea audienței și generarea de încredere sunt primele 3 obiective urmărite de marketerii B2B, iar companiile top-performing au în comun 7 caracteristici:

  1. strategie de content marketing implementată/documentată;
  2. sunt foarte devotați abordării content marketing;
  3. măsoară ROI (Return On Investment) pentru eforturile de CM;
  4. practică un nivel matur sau sofisticat de CM;
  5. au un nivel avansat privind utilizarea tehnologiilor;
  6. folosesc personas (profil client) în targetare;
  7. organizațiile lor sunt percepute ca surse de încredere.

Analiza făcută de Content Marketing Institute o găsiți aici.
Raportul este disponibil în variantă .pdf sau slideshare. 

Ilustrație Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2019