Utile

Și pentru marketeri?

1244 Vizualizari

“E nevoie de o schimbare de mentalitate. Avem nevoie să ne transformăm din consumatori în cetățeni, din oameni care doar iau în oameni care și oferă, din observatori pasivi în participanți activi. Asta înseamnă să devenim ascultători mai buni, indiferent dacă vorbim de serviciu, familie sau prieteni. Să acceptăm uneori faptul că ceea ce este spre binele comunității nu este întotdeauna și în avantajul nostru personal imediat.

Să fim mai deciși atunci când putem aduce schimbări pozitive, chiar dacă e destul de inconfortabil să ne punem pielea la bătaie. Trebuie să fim mai empatici, pentru că putem uita asta cu ușurință în vâltoarea vieții de zi cu zi.”  

Spune Noreena Hertz în “Secolul singurătății”, carte apărută în România în 2021, dar pe care eu abia recent am citit-o. O recomand însă marketerilor, căci viziunea și analiza autoarei oferă idei și perspective despre care nu vorbim suficient și de care avem nevoie, acum poate mai mult ca oricând.

Vorbește despre singurătate dintr-o perspectivă economică, politică și socială, dar mai ales umană, și face o radiografie a felului în care sentimentul de singurătate ne influențează sănătatea, relațiile cu ceilalți și viața, în ansamblul ei.   

Definește singurătatea ca fiind o zbatere cu două fețe: un sentiment de izolare și înstrăinare, dublat de o puternică nevoie de conectare cu familia, prietenii, colegii și angajatorii, ceilalți cetățeni, politicienii sau alți reprezentanți ai statului. O stare în care te simți invizibil, neauzit, lipsit de atenție și grijă. Un fenomen prezent de dinainte de pandemie, dar acutizat odată cu apariția virusului, care a făcut ca vulnerabilitățile noastre să fie și mai evidente.

Inventariază diversele manifestări ale singurătății în corpul nostru, în relațiile de la muncă și din oraș (foarte interesante studiile despre arhitectura ostilă), cum ne-a transformat tehnologia și pandemia, care sunt consecințele și riscurile în plan politic și social, dar și ce înseamnă economia singurătății și cum sunt exploatate din punct de vedere financiar concepte atât de necesare conviețuirii, cum sunt comunitățile.

Noreena Hertz este de profesie economist, scriitoare, profesor universitar și om de televiziune, iar cartea este fundamentată pe numeroase studii și cercetări proprii, cu oameni obișnuiți, din diverse locuri geografice – situații în care ne regăsim, poate, mulți dintre noi. Eu, cu siguranță.

“Antidotul pentru Secolul singurătății nu poate fi decât atenția acordată celor din jur, indiferent de cine este celălalt. Dacă e să ne regăsim într-o lume care se destramă, doar astfel vom reuși.”

De ce cred că ajută meseria de marketer?

Pentru că înainte de campanii, tactici, target-uri, KPI și alți termeni specifici industriei avem nevoie să înțelegem ce se întâmplă în jurul nostru.

Sigur, sunt importanți și indicatorii de mai sus, dar la sfârșitul zilei suntem mai mult decât o companie, un produs sau un serviciu în tot acest ecosistem numit industrie, sector, țară, iar în job description-ul nostru ar trebui să existe undeva o linie care să spună “atent la lume și la viață” pentru ca ceea ce oferim în piață să rezoneze cu oamenii cărora ne adresăm.
Ori pentru asta e necesar să înțelegem cine / ce suntem, cum ne schimbăm, ce nevoi avem și ce înseamnă să fim prezenți la modul real și responsabil.

Dacă eu nu v-am convins, poate vă convinge chiar autoarea, iar mai jos este interviul oferit în cadrul emisiunii “Garantat 100%”.

Norrena Hertz va fi prezentă în România, în luna mai, în cadrul Conferințelor Despre lumea în care trăim, detalii aici.

foto credit @Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024