Exemple

In the mood for blues?

286 Vizualizari

Pentru împătimiții de muzică blues, rock sau pentru pasionații de chitară, Fender nu are nevoie de introducere. Chitariști celebri ca Eric Clapton, Jimi Hendrix, David Gilmour, Jeff Back și alții și-au legat cariera și numele de Fender, brand de referință în industria muzicală mondială, ce produce chitare și echipamente de sunet. 

Acum câțiva ani, conversațiile din acest sector zona acopereau teme de la preziceri de genul “the guitar is over” până la completarea de dosare de faliment, cum a fost cazul pentru Gibson în 2018, un alt producător de renume din această nișă.

Pentru un context mai larg despre povestea producătorilor americani de chitare, acel simbol al libertății și rebeliunii din anii ’70, găsiți explicații și într-un articol publicat de The New York Times acum câteva săptămâni.  

Doar că … pandemie și totul s-a reînsuflețit.

Muzica a oferit întotdeauna consolare. A fost, este, și va rămâne, probabil câtă vreme va exista specia umană, o formă de terapie, de reducere a anxietății și de vindecare, indiferent de cauza suferinței prin care trecem, iar pandemia pe care încă o traversăm nu face excepție.

Lunile de carantină din întreaga lume au însemnat pentru mulți revenirea la pasiuni părăsite sau dezvoltarea de noi abilități, iar ideea de a face o activitate în interiorul casei care să ajute la eliberarea stresului a fost atractivă pentru pasionații de instrumente muzicale.

Fender Play 

Este o aplicație dezvoltată de divizia Fender Digital, o platformă de conținut educațional ce include cursuri online pentru chitară clasică, bass și ukulele pe bază de abonament.

Serviciul este disponibil din 2016 și oferă lecții ghidate de instructori, care pot fi făcute conform programului personal, pe mai multe genuri muzicale și nivele de performanță. Un serviciu care s-a dovedit foarte populat printre clienții Fender, de-a lungul anilor.

În timpul carantinei globale, Fender Play a devenit Fender Play Through și cele 30 de zile de free trial s-au făcut 90. Sfârșitul lui august a adus un milion de abonați în plus, iar Fender a decis ca oferta să fie extinsă până la sfârșitului anului 2020.

“I would never have predicted that we would be looking at having a record year,”  spune Andy Mooney, CEO la Fender Musical Instruments Corporation.

“We’ve broken so many records. It will be the biggest year of sales volume in Fender history, record days of double-digit growth, e-commerce sales and beginner gear sales. I never would have thought we would be where we are today if you asked me back in March.”

Prima sută de mii de abonați noi nu a avut impact în infrastructura platformei, dar pe măsură ce numărul abonaților a crescut au fost necesare investiții pentru a asigura o experiență digitală pe măsura așteptărilor.

Propriul studio de înregistrări din Los Angeles a produs continuu conținut, adăugat în librăria de peste 3000 de înregistrări video, organizate după criterii de studiu și tehnici de interpretare.   

Ce spun datele?

Retailerii de instrumente muzicale fac parte din structura de distribuție pentru Fender Guitar, iar magazinele locale înseamnă nu doar un mediu de promovare al brandului pentru clienți sau potențiali cumpărători, ci și oportunități de dezvoltare pentru comunități online sau locale, în jurul acestor retaileri.
Datele analizate de la miile de abonați au ajutat la coagularea acestor comunități, iar retailerii au avut și ei de câștigat.

Conform analizei Subscribed, toți indicatorii de business au fost depășiți, iar experiența din 2020 “ne-a confirmat că strategia și pariul pe digital au fost corecte și inspirate”, spune Ethan Kaplan, General Manager la Fender Digital.

We make great guitars, they’re affordable, they sound great out of the box, they’re easy to play. We’ve just made it easier for people to evolve with the instruments.

Ethan Kaplan

Povestea de mai sus nu este despre rezultatele Fender, deși nu sunt deloc de neglijat, ci despre conținut, sau mai exact despre strategia de conținut.

O strategie bună de conținut are la bază o strategie bună de business.

Iar cazul Fender este o demonstrație cu fapte și cifre a unei strategii excepționale, pornite cu mult timp înainte ca piața și împrejurările să ofere premize pentru creșteri spectaculoase și rezultate extraordinare.

Contextul contează, indiscutabil, iar în cazul acestui sector același context a însemnat îmbunătățiri evidente și pentru alți jucători din piață: ieșire din faliment în cazul Gibson, vânzări record și pentru producătorul Taylor și alții.

Lecția de content marketing de la Fender

Să ne facem temele și să demarăm strategii de content marketing care nu oferă premize pentru câștig imediat (și nici să nu vă așteptați la asta în content marketing), dar care la momentul prielnic se vor dovedi de neprețuit.

Fender Play a crescut organic o audiență de-a lungul anilor, prin crearea de conținut educațional, de nișă, produs la o calitate excepțională (prin propriul state of the art studio), iar atunci când contextul (pandemia) a oferit mediul propice, a apăsat accelerația și a avansat rapid.

Sigur, nu există certitudini că pentru orice business sau produs/serviciu va apărea un astfel de moment. Însă este cert că Fender nu ar fi putut valorifica oportunitatea oferită de pandemie dacă nu era pregătit pentru un astfel de moment.

Iar asta este lecția cu care eu, cel puțin, rămân din experiența lor. Exact ca în sport, pregătirea și practica sunt cele care ne oferă premize pentru rezultate și succes pe termen lung.

Mai jos, de la un clasic la altul: despre reconstrucția Fender Stratocaster – un model icon, folosit de mari chitariști din toate timpurile – din perspectiva lui Eric Clapton. 

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2021