content marketing PR
Inspirație

Content marketing pentru PR

1614 Vizualizari

Este printre puținele cărți care tratează marketingul prin conținut dintr-o perspectivă de nișă, Public Relations în cazul de față.

Unghiul din care relatezi contează în jurnalism, iar Trevor Young, de profesie jurnalist, aduce o perspectivă interesantă.
Descompune content marketingul prin lentile de PR: folosește structura clasică în abordarea unui eveniment (when, what, where, who, why + how), iar abordarea este utilă și pentru un content marketer, în final.

Mulți marketeri, spune Trevor Young, urmăresc prin conținut să genereze lead-uri și sales, ceea ce este ok. Totuși, conținutul joacă un rol mai mare atunci când îl adresezi mai presus decât pentru a influența procesul de vânzare (subscriu – nota mea).

Cartea, spune el, nu este anti-sales, ci este despre elementele fundamentale din content marketing aplicate în zona PR și ne încurajează să privim în ansamblu, căci deși PR poate înseamna orice și altceva pentru fiecare, în final este despre reputație și relevanță. 

Not trying to sell while providing content is key.

Cartea este structurată în trei părți: THINK, DO, INSPIRE.
În THINK face disticție între concepte folosite și în content marketing și în PR, și detaliază aspectele și zonele în care se suprapun în practică, dar și cum se diferențiază: brand versus reputație, content marketing pentru PR versus inbound marketing, owned, earned & social media, dar și de ce este important să ai o abordare content marketing pentru PR, old school versus new school PR pentru comunicatele de presă, social reporting content și altele.

Secțiunile DO și INSPIRE includ practici și exemple – multe din Australia natală, mai puțin cunoscute în colțul nostru de lume (dar interesante) unde ne uităm mai mult spre SUA, UK sau lumea occidentală, în general.

Analizează inclusiv tacticile abordate de diferiți consultanți de marketing sau social media: cum folosește inbound marketing Neil Patel, de exemplu, față de cum face Mark Schaefer content marketing pentru PR!!

În toate exemplele oferite, Trevor Young nu uită să puncteze perspectiva sa de jurnalist: ce informații caută ziariștii pe site-urile corporațiilor, indiferent de format, sau la ce să ne gândim (companii) când comunicăm cu jurnaliștii, care sunt pașii de urmat și cum valorifici o criză de imagine (newsjacking și de bine și de rău). 

Content marketing disecat pentru PR înseamnă, în viziunea lui Trevor Young: 

Toate sunt explicate și demonstrate cu multe exemple din online și offline.

content universe

Content marketing for PR oferă și informații tehnice, soluții de comunicare text, video, audio etc. analizate pro și contra, inventariază aplicații și platforme de comunicare, și oferă detalii de echipamente pentru producție video, audio etc.
Cartea poate fi comandată direct de pe site-ul dedicat.

Dacă lucrezi în PR și vrei să valorifici conținutul prezent în orice tip de business – fie că este creat și exploatat deja sau nu – cartea este un #mustread.

Ilustrație Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024