Exemple

Content as brand sau Brand as content?

1834 Vizualizari

Cât de mult brand ar trebui inclus în conținut și cum ar trebui să arate modelul de distribuție? Sunt cele două întrebări în jurul cărora e construit modelul oferit de The Content Advisory.

2020 Content Marketing Spectrum simplifică și facilitează înțelegerea diferențelor dintre content marketing, branded content și native advertising/advertorial. Ajută, de asemenea, la alegerea unei variante în cunoștință de cauză și implicit la asumarea așteptărilor legate de rezultate.

În content as brand conținutul este un produs de sine stătător, neasociat cu vreun brand sau cu produsele și serviciile oferite de brandul care crează și promovează acel conținut (exemplu Babycenter de la Johnson & Johnson).

Red Bull este un exemplu care nu este detaliat în video de mai jos, dar care merită menționat, pentru că este unul dintre pionierii abordării de marketing prin conținut.
The poster child of content marketing, cum a mai fost denumit, Red Bull ajunge la publicul său prin intermediul pasiunilor: muzică, sport, cultură. Cunoaște preocupările audienței și le oferă conținut dezvoltat în jurul acestor pasiuni (content as brand).

O mențiune din peisajul românesc – Cultură Urbană

În extrema cealaltă – brand as content – conținutul este o extensie a produselor/serviciilor existente ale brandului (exemplu Salesforce’s Dreamforce, Lego, mai multe exemple în video).

Mai simplu spus, în primul caz brandul nu este scos în față, iar în cel de-al doilea caz conținutul este folosit pentru promovarea și celebrarea brandului.
Modelul de distribuție se rezumă la felul în care ajunge conținutul în vizorul audienței targetate, cele două opțiuni fiind canalele proprii și cele închiriate sau cumpărate.

De multe ori tacticile de marketing se suprapun și este dificil să punem limite între ele, atât în execuție, cât și în rezultate.

Materialul de la The Content Advisory merită văzut: clarifică diferențele de nuanțe dintre abordări, iar exemplele sunt edificatoare pentru tipurile de combinații. 

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024