Pe 27 februarie a avut loc PR Forum și compania românească de cercetare Unlock Market Research a prezentat, prin divizia sa Hunters, un studiu recent despre trenduri sociale și profesionale.
Analiza este încurajatoare, pentru că se pare că există tendința de a ne schimba valorile, cu impact pozitiv în viața personală, profesională, dar și civică.
Pe mine mă bucură aceste tendințe, însă cred că realitățile de la firul ierbii sunt mai nuanțate și mai complexe: există în continuare diferențe mari sociale, și cred că ne amăgim dacă extrapolăm tendințele din “bula” noastră, chiar și extinsă, în alte medii, cu siguranță mult diferite.
Totuși, pentru companiile ce adresează un public educat, tânăr și urban tendințele identificate de Unlock sunt o gură de aer proaspăt:
Cercetarea a fost realizată în decembrie 2019, pe un eșantion de 1000 de persoane.
Este rezultatul încurajator al unui studiu realizat de Forrester Research Inc.
Până în 2025, cumpărătorii millennials din B2B vor reprezenta categoria dominantă 44%, iar ei vor căuta să se informeze prin conținut credibil, concis și curated.
Ce reclamă ei: vânzătorii din B2B oferă multe informații, dar fără valoare în marea lor majoritate!
Mai jos câteva extrase grăitoare legate de așteptări:
“Forrester notes that millennial buyers prefer “short-form” content, videos, social media and community-contributed content.
And 80% or more of millennials say they want a “curated content experience” that addresses “my business, industry, or market conditions” and “what’s most important to my job.”
(…) “Before buying from a sales rep or dealer, 67% prefer to research online alone and not talk to a seller at all.
(…) “Those who excel at delivering website content focused on different audiences are 1.5 times more likely to exceed sales and marketing goals than those who focus simply on products.”
Mai multe în Millennial buyers want better content from B2B marketers.
Dacă nu reușim să transpunem jargonul din marketing în informații digerabile și pe înțelesul celorlalte departamente (finanțe, CEO etc.) devenim irelevanți, pentru că ceilalți nu înțeleg contribuția marketingului în ceea ce contează la un nivel mai larg (companie, rezultate etc).
Este concluzia unui sondaj realizat de Institute of Practitioners in Advertising UK (IPA) împreună cu publicația Financial Times. Un exemplu de reformulare în content marketing:
În loc de “our new approach to content will increase awareness and engagement levels” vom fi mai bine înțeleși dacă explicăm că: “brand investment has increased our share and reduced our need to discount”
Cum să înlocuim jargonul din marketing cu un limbaj accesibil și de ce este important în CMOs need to ditch marketing jargon to woo finance and the CFO.
Jargonul nu este prezent doar în marketing, și pentru o imagine de ansamblu, vă invit să completați materialul de mai sus cu Garbage Language – Why corporations speak the way they do? – ce adresează jargonul corporate într-un context mai larg.
Ilustrații Unsplash.com