Exemple

IMM-ist în Romania

291 Vizualizari
August 8, 2019

Antreprenoriatul este un vis comun printre români. Ce înseamnă însă practic să pornești un business, ce să iei în considerare, la ce să te aștepți când pornești pe acest drum și altele asemenea sunt lucruri pe care nu le poți învăța oriunde. În plus, nu mai suntem în anii ‘90 în care lucrurile nu erau deloc așezate și a începe și a experimenta ceva avea șanse de reușită, pentru că în piața românească de atunci era nevoie de orice.

IMM-ist în România este un program lansat de Banca Transilvania (BT) și este un exemplu de conținut educațional pentru un segment clar definit și este un demers de apreciat, cu condiția ca el să continue. Au fost publicate deocamdată doar două episoade.

Formatul este o conversație moderată de Mikey Hash, alături de Andreea Roșca – jurnalist, Tiberiu Moisă – Director General Adjunct BT și un invitat, antreprenor autohton. 

#1. De ce este important subiectul?

În contextul particular al antreprenoriatului în România în care există mult entuziasm în pornirea unei afaceri, cunoșterea detaliilor mai mult sau mai puțin plăcute sau ușor de abordat, oricât de mic ar fi businessul, te ajută să înțelegi în ce te bagi și să alegi în cunoștință de cauză.

Întâmplător, pentru că am parcurs acest drum acum ceva timp, am regăsit ideile dezbătute și sfaturile oferite ca fiind foarte utile: desprinse din realitate și adaptate în contextul nostru autohton. Sunt multe lucruri la care nu te gândești când pornești, de cele mai multe ori credem că ideea este suficientă, ceea ce nu este adevărat.

Sigur că formatul este făcut să promoveze și produsele/serviciile oferite de Banca Transilvania, în special BT Mic (branded content – o discuție mai largă pe acest subiect aici).
În final însă este ok, pentru că uneori ai nevoie și de finanțare dacă vrei să începi un business, iar BT s-a declarat susținătoare a mediului antreprenorial românesc și cum îl poți susține ca bancă dacă nu prin finanțare?!

Conversația beneficiază de insighturile Andreei Roșca, un jurnalist cu experiență în zona de business și care studiază de mulți ani mediul antreprenorial românesc, proiectul său The Vast & The Curious fiind o resursă bogată de informații în această zonă (dacă vrei să pornești pe acest drum, îți recomand să-l umărești).

#2. Cum ajută conținutul de tip educațional acest demers?

Deși răspunsul ar trebui să fie evident, am constatat, din experiență, că nu este, motiv pentru care voi elabora. Pentru marketeri, segmentarea este un instrument de lucru: te adresezi unei categorii definite după anumite criterii (persona) cu scopul declarat, mai mult sau mai puțin, de a le vinde anumite produse sau servicii.

Asta este valabil în teorie. În practică, și mai ales în lumea digitală în care trăim astăzi persona este un om care are acces la o multitudine de informații și companii care vor să-i vândă ceva, ceea ce a și dus cumva la apariția content marketingului (este unul dintre factori, dar mai sunt și alții).

Adică, numita persona știe că în lumea de astăzi puterea de decizie îi aparține și prin urmare achiziția este determinată nu doar de frecvența cu care o agasăm prin publicitate, ci și de calitatea informațiilor oferite și de acel “What’s in it for me?”.

Revenind la exemplu de mai sus, “What’s in it for me?” este informația prin care mă educ și învăț despre ce înseamnă să fac business, iar avantajul obținut de cei care promovează acest format este în primul rând încrederea din partea audienței, a lui persona de mai sus: încrederea că nu vrei ca brand doar să-i vinzi ceva (ceea ce, de fapt, vei și obține), ci și că îți pasă de problemele sau subiectele care îl interesează și îl ajuți practic să devină mai bun în ceea ce face: prin acces la informații mai puțin accesibile publicului larg, prin împărtășirea experienței altora, prin transparența sprijinului (eu ca banca te pot ajuta în acest fel….), etc.

Riscul, schimbarea, abordarea trial & error, asumarea deciziilor și implicit a consecințelor sunt camarazi permanenți când pornești un business. La fel este și în content marketing.

“Dacă IMM-urile merg bine, România merge bine.”

A spus Tiberiu Moisă la un moment dat, într-unul dintre episoade, și pe bună dreptate.
Dacă învățăm cum să gândim și să abordăm demersul antreprenorial șansele de succes ale celor îndrăzneți vor crește, și poate într-o zi vom avea și în România o pătură semnificativă de IMM-uri, adică segmentul care să genereze tracțiune în economie.

Mai jos primele două episoade din IMM-ist în România.

LE – în octombrie și episodul 3

Ilustrații Pixabay.com și Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2019