Inspirație

Să învățăm de la povestitori mai buni

431 Vizualizari

Se spune că toate narațiunile din lume se reduc, în esență, la câteva tipologii – aici în varianta inconfundabilului Kurt Vonnegut.

Zilele acestea rulează în cinematografe a patra ecranizare a poveștii “A star is born”.
Dincolo de noutățile acestei versiuni – debut regizoral al actorului principal (Bradley Cooper), Lady Gaga în rolul feminin principal, recenzii elogioase și speculații privind nominalizări la premiile Oscar – filmul este un prilej de a remarca o poveste bine spusă.

Pe scurt, filmul prezintă destinele a două personaje din industria muzicală: unul în devenire (personajul feminin), iar celălat în declin (personajul masculin), împletite printr-o poveste de dragoste și susținute de muzica originală.

Eroina, o necunoscută talentată, refuzată în industrie după criterii estetice, accede în lumea muzicii cu ajutorului personajului masculin – vedeta rock care se confruntă cu demonii acestui stil de viață. 

“Rags to Riches” și “tragedy” sunt tipologiile de povești ce se împletesc în film, fiecare cu propriile sale “cârlige”. Prima funcționează pentru acel moment al intrigii în care eroul pare să piardă tot ce a câștigat și declanșează în noi frica de a pierde totul (oricare ar fi subiectul acestei pierderi), iar tragedia reușește să transmită un sentiment al inevitabilului, indiferent de eforturile eroului de a schimba cursul evenimentelor. 

Povestea te “ține” fără să fii conștient de aceste detalii pentru că transmite emoții, iar muzica joacă un rol important.

Ce putem aplica în content marketing?

Brandurile care se adresează publicului larg B2C au descoperit demult importanța emoției în comunicare și este pentru multe dintre ele materie primă în marketing.

Conținutul creat ținând cont de emoții ajunge mai ușor, mai repede, mai eficient și la audiența B2B.
Povești captivante și atrăgătoare pot fi spuse și fără a pune accentul doar pe succes sau aspecte pozitive.

Eșecul și provocarea cu care se confruntă orice business fac povestea mai interesantă, ajută brandul să comunice autentic și asta contează, pentru că în final, indiferent de acronim, orice business este people-to-people.

Mai jos trailer-ul filmului.

Ilustrație Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020