Yep!
Emailul și contentul sunt “prieteni la cataramă” și posibil best friends forever, cel puțin în mediul B2B și poate până când o nouă tehnologie va schimba complet regulile jocului.
Câteva dintre statisticile care susțin această realitate:
Cu toate acestea, a dezvolta și a susține pe termen lung email newsletter care să aducă rezultate nu este deloc o treabă ușoară. Până în 2020, 300 milioane de emailuri vor fi trimise și primite într-o singură zi, ceea ce face ca provocarea să fie și mai mare în viitor.
Este o analiză foarte interesantă publicată recent de Find A Way Media, care a analizat 100 de newsletters pe o perioadă de trei luni.
Au sintetizat 11 întrebări pe care orice marketer (și content marketer aș adăuga eu) ar trebui să le considere atunci când construiește un program de email newsletter.
#1. Testează felul în care se experimentează newsletter-ul: te abonezi ușor? Sunt la vedere call to actions? Sunt mai multe locuri care direcționează cititorul către locurile preferate?
#2. Clarifică obiectivele: de ce trimiți newsletter? Cine este audiența, ce subiectele îi interesează și de care le pasă? Poți să spui de ce și cum newsletterul tău aduce valoare publicului?
#3. Alege-ți formatul – cele mai folosite de cei din top 10 s-au dovedit Homepage și Summarizer (personal, îl prefer pe ultimul, dar depinde de tipul businessului și de context). Indiferent însă de model, dacă vrei să-ți faci prieteni on the long run, nu face hard selling.
#4. Ai grijă cine scrie newsletterul, de preferat cineva cu astfel de abilități. Un newsletter bun se înțelege ușor, asigură context și pentru un non-expert, folosește limbaj clar și face toate astea de o manieră conversațională (destul de rară în B2B – nota mea).
#5. Nu neglija designul – informațiile se înțeleg și se comunică mai ușor printr-un design bun. În plus, îți face plăcere să-l vezi și experința de consum devine mai atractivă și “ține” publicul interesat.
CBInsights este în top 10 din studiu. Este unul dintre newsletters pe care le urmăresc și analiza îmi confimă de ce îl citesc cu plăcere de fiecare dată: sunt adresate toate întrebările de mai sus.
CBInsights are 500.000 de abonați, cei mai mulți subscriberi din sectorul technology, însă drumul până aici a presupus multă muncă, consistență și răbdare.
“…we launched it with just 489 subscribers eight years ago in July 2010. It took us almost 2.5 years to get to 10k. The growth was slow and there were times when we wondered if the investment of time in the newsletter made sense.”
Anand Sanwal, CEO and Co-Founder, CB INSIGHTS
CBInsights livrează informații actuale, educative din sectorul technology, include o selecție de curated content la fel de interesantă, însă ceea ce cred că îi diferențiază este umorul inteligent pe care îl practică cu măsură (din nou, o raritate în B2B).
Găsiți și alte exemple interesante în analiza celor 100 de newsletters: pe blogul Find A Way Media, iar raportul poate fi descărcat aici.
Ilustrație Unsplash.com