“Multe companii B2B folosesc termenul de purpose ca o lentilă prin care își definesc viziunea: unde vor să ajungă și cum vor să parcurgă acest drum. Îl definim ca Stated Purpose.
Doar că un scop autentic este mai mult decât cel declarat: este integrat în felul în care facem business și este activ atât în interiorul companiei cât și în exteriorul ei. Îl numim Activated Purpose.”
Distincția dintre cei doi termeni este făcută în cadrul analizei “The B2B Purpose Paradox”, un studiu ce caută să clarifice rolul pe care noțiunea de purpose îl joacă în dezvoltarea companiilor business-to-business.
În practică, diferența dintre cele două este ca în graficul de mai jos, iar cauzele identificate sunt mai multe. Dintre acestea, faptul că purpose engagement este mai degrabă un exercițiu de PR decât o intenție reală are ponderea cea mai mare (peste 50%).
Dintre concluzii:
Studiul pe larg poate fi descărcat de aici.
Mai mult de 8 din 10 companii au reacționat: au schimbat strategia de comunicare și mesajele, au ajustat calendarul editorial, au modificat tacticile de promovare și distribuție etc.
Dar poate cea mai importantă modificare este în importanța acordată audienței:
Încrederea generează loialitate, și sunt pilonii de construcție pentru o strategie de content marketing. Concluziile sunt desprinse din analiza anuală B2B Content Marketing, realizată de Content Marketing Institute & MarketingProfs, ediția a 11-a.
2021 B2B Content Marketing: What Now? este disponibilă în variantă pdf și slide share.
🚩Termenul de fake news este recent doar în termeni de social media, pentru că manipularea și denaturarea realității au existat dintotdeauna.
Cum funcționează și care este originea unei rețele de fake news, într-un material ca o nuvelă polițistă de la Narratively.
The (Literally) Unbelievable Story of the Original Fake News Network.
🚩Până la sfârșitul anului, vor mai avea loc alegeri și la noi și în SUA. Pentru inspirație – cele mai bune campanii ce încurajează cetățenii să voteze în SUA, într-o selecție The Drum.
🚩Emoticoane în subject line – cât de mult contează în open rate, CTR, unsubscribes, abuse reports etc. Teste și concluzii interesante de la Search Engine Journal.
Ilustrații Unsplash.com