Am putea începe cu vizualul.
Sunt doar câteva statistici legate de impactul vizualului în comunicare, conform “The sophisticated marketers’ guide to content marketing” – LinkedIn.
Vizualul este o invitație, este primul pas în conversația către construcția unei posibile relații cu audiența.
Pentru că de multe ori mediul business-to-business (B2B) este considerat boring-to-boring, vizualul are rolul de a sparge gheața sau de a aduce un element fresh, de noutate sau de inedit.
Visual Trend 2020 cuprinde șase trenduri identificate de EyeEm – o comunitate de peste 25 de milioane de pasionați foto & video din întreaga lume. Raportul sintetizează tendințe identificate în interacțiunile din cadrul comunității și se dorește a fi o viziune creativă ce poate inspira branduri și companii.
În esență, cele 6 trenduri indică faptul că brieful creativ va considera într-o mai mare măsură perspectiva publicului cu care dorim să interacționăm.
Lipsa de autenticitate, în special la companii, determină în public o nevoie de comunicare reală, transpusă prin real stories, candid snapshots, simple product stories, spontaneous storytelling (nota mea – prin user generated content) care să transmită senzația de natural și emoția de real, fără aranjamentele suplimentare specifice atelierelor foto în care se controlează toatele elementele vizuale: lumini, retușuri digitale excesive, photoshop etc.
Search requests on EyeEm for candid have increased 165% in 2019 and we predict it to grow strongly in 2020, along with documentary (up 140%) and street photography (up 110%).
Un subiect devenit actual în special pentru generațiile digital native, dar nu numai, în condițiile în care trăim, muncim și ne petrecem atât de mult timp în mediul digital.
Topic aproape invizibil, în special datorită stigmatului social asociat, dar care probabil va fi mai prezent datorită presiunilor noilor generații.
Pentru subiecte sensibile ca mental health vizualul contează mult mai mult, iar autenticitatea și creativitatea foto & video ajută în declanșarea conversației.
În care device-urile smart sunt folosite ca instrumente de comunicare în schimbările sociale și politice. Un trend existent deja, dar care va continua să se manifeste și mai mult datorită accesului și mai mare la smartphones.
Nu au fost niciodată în istorie un timp și resurse mai propice pentru manifestarea civică, iar foto-jurnalismul este o tehnică ce poate fi practicată la fel de bine și de branduri sau companii.
In 2020, the selfie is dead. (…) Instead, what’s old is new again and creatives are actively welcoming back the ever-reliable portrait as the selfies’s promising replacement.
Portretul este un instrument în care comunicarea este redusă la elemente vizuale simple, dar reprezentative, care reușesc să comunice direct și rapid.
Pentru companii, vizualul are puterea de a transmite și de a aduce la lumină trăsăturile de personalitate, esența brandului sau de a completa inspirat obiectivele de business.
Diversitatea, abordarea și fețele potrivite, dar și viziunea de ansamblu sunt aspecte de considerat în alegerea portretului ca și suport în comunicare.
If the modern selfie was designed to feel spontaneous, fresh and authentic, then the next generation of portraiture updates the artform by extending an immediate, intimate connection with the viewer.
Un stil non-conformist, un amestec de elemente de design post-modern și referiri la curente din artă (inclusiv pop art și still life). Companiile și campaniile îndrăznețe care combină elemente vizuale puternice cu texte pe măsură au șanse mari să obțină efectele dorite (nota mea – un exemplu în acest sens chiar de la o agenție de B2B content marketing).
Diferențierea – instrumentul de lucru de bază în marketing – funcționează și în cazul vizualului, iar EyeEm consideră că brandurile se vor uita din ce în ce mai mult la creatorii de conținut și la platformele sociale pentru inspirație în vizual.
Psihologia culorilor caracterizează acest trend și sunt prezentate în raport câteva exemple de branduri ce folosesc energia culorilor și a formelor în tandem cu un copy adresat unei audiențe millenials.
O combinație între cultura millenials și fotografia minimalistă.
În oglindă cu provocările aduse de subiectul mental health, generation blue este un trend ce pune accentul pe puterea de relaxare și vindecare a culorilor. Stilul este minimalist, recunoaște nevoia de asumare a emoțiilor umane, dar și de evadare din zgomotul și incertitudinea cotidiene.
Ca răspuns la consumerismul excesiv, trendul minimalist este prezent deja în cultura globală de câțiva ani, dar vom îl vedea mai des, mai ales la brandurile sau companiile ce vor să transmită vibrații pozitive.
Raportul Visual Trend 2020 a fost publicat zilele trecute și poate fi descărcat de aici.
Ilustrații EyeEm.