Utile

Content Marketing – așteptări vs. realități

2612 Vizualizari

Conceptul de content marketing este prezent de zeci de ani, dar discuțiile despre ce este și ce nu este marketingul prin conținut sunt la fel de actuale, iar pe piața românească cu atât mai mult.

Content Marketing este despre audiența ta…

… adică nu despre noi în mod explicit ca și companie, produs sau serviciu. Nu este publicitate sau social media, nu este inbound marketing sau native advertising, nu este public relations și nici marketing pentru promovarea de produse.

Toate tacticile de mai sus au conținut și asta este una dintre cele mai frecvente confuzii. Conținutul este peste tot: conținut legat de produsul comercializat, sales content, conținut legat de evenimente, campaniile publicitare au conținut, de multe ori foarte bun, etc.

Marketingul prin conținut, însă, se referă la modul în care comunicăm și ne spunem propria poveste de business (manifestare a poziționării), oferind valoare audienței înainte de a aștepta ceva în schimb (i.e. leads, sales, loialitate).

Ce înseamnă această valoare?

Este conținut ce îți oferă informații noi, te educă și te cultivă, îți oferă inspirație și este povestit ținând cont întotdeauna de perspectiva audienței: ce o interesează, care sunt punctele de interes sau cele nevralgice, ce ar vrea să știe mai mult sau în detaliu, ce o poate inspira pentru a determina schimbare etc.

Pornit ca o reacție la publicitatea din ce în ce mai agresivă, în special în mediul digital,  și din lipsă de încredere în mesajul de vânzări (too much push & me too approach & no differentiation) marketingul prin conținut te ajută să îți spui povestea diferit, iar atunci când este bine făcut audiența te răsplătește cu atenție.

În era digitală în care trăim, unde mii de informații te bombardează din toate părțile, atenția este la mare preț, iar cei ce reușesc să o câștige punctează în final și la capitolul business development.

Content marketing este un maraton, nu un sprint.

Presupune perseverență, răbdare și multă muncă și deci, nu este potrivit pentru orice business.
Companiile focusate pe termen scurt și rezultate rapide nu le vor obține prin marketingul prin conținut. Însă, cele dispuse să aloce timp, buget și resurse umane dedicate vor vedea impactul pe termen lung.

Relația dintre valoarea generată de un business pentru clienții săi este un subiect larg dezbătut în literatura de business, din multe puncte de vedere: pentru definirea unique selling proposition, în value-based pricing și customer experience ca să nominalizăm doar pe cele mai frecvente în aria marketingului.

Însă, din perspectiva content marketing, un business nu poate extrage valoare dintr-o relație cu clienții (monetizare) înainte de a le oferi acestora o valoare: ceea ce clienții apreciază, doresc sau așteaptă ca informații, experiențe, încredere etc.

Audiența

Pentru audiență valoarea însemnă lucruri diferite, în funcție de gradul de dezvoltare al relației.
Cu marketingul prin conținut cultivăm relații cu prospecții/clienții într-o formă relevantă pentru aceștia. Ne spunem povestea de business de o manieră care să-i cucerească, să-i seducă și să rezoneze cu propriile lor valori, credințe și atitudini.

Conținutul este un catalizator ce generează vizibilitate, iar mediul digital oferă astăzi oportunități imense de manifestare (mediul offline nu trebuie ignorat și multe companii valorifică acest canal).

În timp, vizibilitatea generează engagement și încredere, iar încrederea este cea care determină acțiune (leads, sales) și susține loialitatea (repeat business, incomes). Este o strategie de marketing ce funcționează ca orice investiție pe termen lung, cu ingrediente obligatorii: consistență și perseverență.

În final, una dintre definițiile mele preferate, extrasă dintr-o listă de 25 de explicații oferite de profesioniști ai domeniului:

“It isn’t advertising. It isn’t push marketing, in which messages are sprayed out at groups of consumers. Rather, it’s a pull strategy—it’s the marketing of attraction. It’s being there when consumers need you and seek you out with relevant, educational, helpful, compelling, engaging, and sometimes entertaining information.”

Rebeca Lieb, Principal, Conglomotron LLC

Ilustrație Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024