O selecție cu informațiile pe care le consider relevante, inspiraționale sau care ne dau de gândit pentru munca noastră de content marketeri. Sper să fie utile și pentru voi!
La începutul lui noiembrie, la București a avut loc prima conferință de content marketing organizată în România. WeContent a reunit specialiști din Marea Britanie, profesioniști români din zona de marketing digital, dar și blogeri și personalități locale din zona media/divertisment, creatori de conținut propriu în mediul online și offline.
Pentru mine, cea mai relevantă prezență a fost Sonja Jefferson, UK. Atât prezentarea din cadrul conferinței, cât și workshopul de a doua zi mi-au dovedit o dată în plus de ce le urmăresc pe Sonja și Sharon de la Valuable Content de ani de zile.
Conținutul valoros este un instrument puternic în susținerea unui business pe termen lung, iar exemplele oferite de Sonja (inclusiv din piața românească) ne-au oferit și indicii despre cum să gândim acest drum.
WeContent este un demers lăudabil pe piața din România și sper să fie începutul unei frumoase prietenii pentru comunitatea ce susține marketingul prin conținut. #deurmărit
Un subiect discutat în cadrul Conferinței Romanian Business Leaders Cluj, ediția a II-a “Cum pregătim viitorul?”.
Explicațiile oferite de psihologul Daniel David adresează tema pe diferite paliere: încrederea în noi, în ceilalți, în instituții publice și cei care ne conduc, încrederea în viitor.
Deși multe dintre statistici nu sunt deloc îmbucurătoare pentru societatea românească, există și vești bune. Generațiile se schimbă, iar cei ce vin din urmă aduc un suflu și o atitudine nouă, cu un nivel mai mare de încredere, care va influența pozitiv societatea.
Bine de știut și de sperat și pentru content marketing, unde încrederea este unul dintre pilonii necesari în construcția acestei abordări. O conversație necesară pentru igiena noastră intelectuală. #devăzut
Mark Schaefer este un domn respectabil din zona marketingului care se definește prin “Marketing. Strategy. Humanity”, iar articolul de mai jos este o confesiune despre cum un cuvânt și un om i-au schimbat viața. Cuvântul este “joy”, iar omul este Robert Crosby.
Faptul că povestea lui Mark Schaefer este în domeniul marketingului este o coincidență fericită, dar cum descoperi și cât de importantă este bucuria în ceea ce facem se aplică în orice domeniu. #decitit
Unul din cinci blogeri folosește tactici mai puțin comune, dar eficiente (conform propriilor declarații): publică articole de peste 2000 de cuvinte, alocă mai mult de 6 ore/articol, publică de mai multe ori pe săptămână, lucrează cu editori, colaborează cu influenceri, folosesc publicitate plătită, includ video și publică cercetări originale.
O analiză extinsă realizată de Orbit Media, cu concluzii interesante. #destudiat
Content Marketing Institute a publicat o listă actualizată cu cele mai populare tehnologii și instrumente folosite în content marketing, împărțite pe categorii.
Câteva exemple mai jos, iar toate categoriile pe larg #deanalizat:
“Nimic din ceea ce spunem sau facem nu este unic, însă felul în care le facem poate fi unic și asta ar trebui să căutăm.”
Ann Handley într-o discuție cu The Speaker Lab despre cum să ne găsim vocea sau stilul propriu în comunicare. #deascultat