Toți vrem să împărtășim studii de caz de succes, testimoniale despre clienți fericiți și mulțumiți, dar realitatea este că, uneori, o dăm și în bară. Este valabil și pentru marketerii din content marketing, dar și pentru cei din agențiile de publicitate.
Așteptările de a genera constant, contra cronometru rezultate spectaculoase poate fi descurajant, cel puțin. Teama de eșec este ceva firesc, însă succesul fără experiența eșecului este imposibil.
Trei testimoniale din categoria content marketing fails și lecțiile învățate din această experiență într-un material publicat în ediția de iulie din Chief Content Officer.
Umorul presupune o formă de simplificare, de esențializare care face ca mesajul să fie receptat rapid și ușor de audiență.
Este părerea unui caricaturist de profesie marketer, care folosește umorul pentru a comunica în marketing – Tom Fishburne, fondatorul Marketoonist. El consideră că umorul în B2B aduce 4 beneficii directe:
🎧 Un podcast de la Sweetfishmedia + o prezentare despre cum se face content marketing din perspectiva unui caricaturist. Așa cum face și în caricaturile sale și aici surprinde esența.
Pisici, câini, șobolani și maimuțe sunt cele patru tipologii de cititori adaptate pentru content marketing după conceptul de învățare 4MAT Learning.
A single post might have a benefit-rich headline that speaks to the Cat in your readers, offer a do-it-yourself tip that makes the Dog nod his head, provide some factual bullet points as evidence to keep the Rat happy, then launch into a lively comment thread that satisfies the Monkey.
Fiecare dintre noi este o combinație, cu caracteristici predominante – explicații de la Copyblogger.
Ținând cont de aceste tipologii și felul în care solicităm feed-back de la clienți este la fel de important ca și răspunsurile solicitate în sine.
Care sunt informațiile care nu pot ajuta să ne îmbunătățim produsele, serviciile, siteul etc. în combinație cu formatul potrivit fac ca datele culese să fie mină de aur sau doar încă un chestionar ignorat într-o măsură mai mare sau mai mică.
Hotjar a adunat și analizat 28 de întrebări de feed-back.
Evenimentele sunt considerate ca fiind cele mai eficiente, urmate de content marketing. Unul dintre criteriile pentru susținerea evenimentelor este demonstrația ROI, dar mai puțin de jumătate se folosesc de date pentru a justifica investiția în evenimente.
Cu excepția B2B tech companies pentru care datele sunt everyday business și produc mai mult de zece evenimente pe an. Statistici de la Marketing Charts.
Ilustrații Unsplash.com, Marketoonist