Inspirație

Ce păstrăm din Decembrie?

1427 Vizualizari

Decembrie este, în mare parte, despre bilanțuri și previziuni.
2018 a fost un an important în content marketing – de la intrarea în vigoare a noilor reglementări privind protecția datelor personale (Regulamentul GDPR), până la apariția de noi instrumente și tehnologii pentru experiență personalizată. Să începem cu retrospectiva anului 2018.

#1.
Radix Communications a realizat un clasament al celor mai bune exemple de conținut creat în 2018, în baza propunerilor primite de la ascultătorii podcastului lor.
Pe lângă exemple notabile de infografice bine făcute, ce reunesc video, statistici și ilustrații reușite, primele trei clasate în top merită toată atenția:

Hubspot’s “Conversational Marketing”
Exemplu de marketing conversațional, format interactiv care îți arată explicit și cum funcționează – show, don’t tell.

LinkedIn’s Britpop – infused content creation story
Exemplu de conținut marca Jason Miller, care dezvăluie procesul de creație din spatele seriei de ghiduri Read me.

Is humour and marketing the new B2B double act?
Postare pe blogul Kingpin’s despre relația umor și marketing în B2B – un subiect aproape clasic.

#2.
La noi, top evenimente 2018 au fost dezbătute în emisiunea Upgrade, la Radio Guerilla, găzduită de Dragoș Stanca.
Scandalul Facebook – Cambridge Analytica, lipsa unei strategii digitale în România și implementarea GDPR au fost în clasamentul subiectelor considerate importante în anul ce tocmai se termină.
Sub sloganul “Like, Share, Comment, Fight”, Upgrade este un concentrat de informații de cultură digitală și tehnologii ce merită urmărit și în  2019.

#3.
Previziuni pentru 2019 – câteva exemple mai jos, dar și linkuri unde puteți studia pe larg păreri variate.

“Email newsletters will re-emerge as an important nurturing vehicle. Here’s why I believe in the power of email newsletters even more strongly today, as we head into 2019:

  1. An email newsletter is the only place where individuals—not algorithms—are in control. So, what if marketing leaned into that inherently personal space?
  2. Most companies today use their email newsletter as a distribution strategy. What if we focused not on the news but on the letter?”  Ann Handley

“The three Cs: Marketing will focus less on promotion, propaganda and persuasion, and more on customer experience, culture, and contribution to the business.”  Michael Brenner

“Customer trust will be top of mind. We need to realise that the shelf life on most traditional marketing programs has expired. The customer is in control of the customer journey. In fact, the customer is now the marketing department.” – Mark Schaefer

“Data will combat content overload. In the B2B space, we’re seeing a significant increase in content overproduction by brands and information overload for buyers. Alternatively, more B2B companies are implementing what we call “Best Answer” marketing programs that are more customer-centric and experiential, relying on data to inform the mix of content, influencers, social, search, ads and earned media.” – Lee Odden

“Ideas and innovation will become paramount. Marketers have spent so much time the last few years nailing technology and getting metrics into place. But in 2019, we’ll see the pendulum begin to swing toward marketing driving more ideas and innovation throughout organisations.” – Carla Johnson

“Next year will be about fewer but better content pieces; real AI in place of slideware; peak Google; voice interfaces; and big, bold ideas (remember those?).” – Doug Kessler

Mai multe previziuni despre content marketing în 2019 – aici și aici.

Pentru sectorul B2B, se regăsesc aceleași trenduri despre importanța încrederii, experiența personalizată, rolul tehnologiilor emergente în crearea de conținut (AI, VR etc), dar și subiectul ever-green legat de măsurarea eficienței în content marketing. Detalii în link.

#4.
10 reguli de comunicare de la leaderi
Din categoria “oldies but goldies”, articolul este potrivit pentru a începe 2019 cu un refresh despre ce înseamnă un bun comunicator.
Leaderii eficienți și cu carismă stăpânesc arta comunicării, iar pentru noi, content marketeri, rândurile de mai jos vorbesc de la sine:  

“Most importantly of all, keep in mind that communication is not about you, your opinions, your positions or our circumstances. It’s about helping others by meeting their needs, understanding their concerns, and adding value to their world.”

#5.
O mențiune aparte pentru un exemplu de conținut creat în 2018, cu ocazia Centenarului.
“Cum își imaginează românii viitorul peste 100 de ani?” este un studiu realizat de BRD în parteneriat cu D&D Research. 

Ideea este de remarcat, iar răspunsurile sunt interesante din punct de vedere al cercetării, mai ales din perspectiva evenimentelor cu care ne-am confruntat ca și societate în ultimii ani.
În introducerea studiului se spune:

“Înainte să fie un contur pe o hartă, România a fost întâi o idee.
Pentru care oameni au crezut și luptat prin cuvinte și acțiuni.
Ce va urma, depinde de noi, urmașii lor. De ideile noastre și de lupta fiecăruia dintre noi pentru lucrurile în care crede. Astăzi, noi suntem viitorul.”

Viitorul, indiferent că este individual sau colectiv, întâi se imaginează și apoi se face, cu efort și perseverență.

Fie ca 2019 – primul an din următorii 100 – să fie de bun augur pentru străduința fiecăruia dintre noi!
Sărbători Fericite! 

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024