Inspirație

Do the work

1251 Vizualizari

Îmi place tenisul și vreme de câțiva ani l-am practicat cu plăcere.  A trebuit să mă opresc din motive medicale, dar este în continuare sportul meu favorit și îl urmăresc de câte ori am ocazia.

Într-unul din meciurile Simonei Halep din acest an (nu mai rețin exact ce turneu) Darren Cahill a venit la banca Simonei într-o sesiune on-court coaching.
După câteva sfaturi tehnice despre cum să abordeze partida în continuare (nu era într-un moment bun al meciului, pierdut de alftel, în final) Darren i-a spus la sfârșit “you know… you still have to do the work…”.

Tenisul este prin natura lui un sport individiual, un demers de “lup singuratic”… la fel ca multe dintre demersurile de content marketing, în special în companiile în care acesta este susținut de o singură persoană.

Sesiunile on-court coaching sunt interesante pentru că fiecare antrenor are stilul său, adaptat mai mult sau mai puțin jucătorului, iar fiecare relație jucător-antrenor are propria sa dinamică – interesantă și inspirațională, cel puțin pentru mine.

“Do the work” a rămas cu mine și cred că ar trebui să fie și mantra noastră în content marketing.

Uneori, rezultatele unui demers de content marketing pot apărea relativ repede (câteva luni) și odată cu ele și așteptările managementului: unde sunt leadurile sau comenzile, vânzările?

Orice schimbare în marketing și comunicare este o noutate care se bucură de atenția audienței (în cazul fericit în care audiența există deja) și care înseamnă doar asta: atenție și curiozitate față de ceva nou și diferit, dar nu neapărat și susținere sau implicare on the long run.

Acest interes inițial și, uneori chiar entuziast, poate fi ușor confundat cu o victorie sau atingere a scopului urmărit.
“Early wins” cum mai sunt denumite aceste etape sunt normale în demersul de a aborda marketingul prin conținut, dar din păcate nu este încă o manifestare care să convertească (i.e. să genereze leaduri sau vânzări).   

Exemplele de “early wins” sunt mai mult în sfera “ego metrics”: likes, subscriberi, shares etc. Sigur că sunt importante și contează în acest parcurs, dar nu vor genera rezultatele așteptate fără munca ce trebuie să urmeze.    

Do the work în continuare: consistent, interesant și care să aducă valoare publicului tău (client sau prospect), într-o formă sau alta (inclusiv entertainment/funny dacă se potrivește în context) și pe o perioadă de timp cel puțin medie, dar de preferat lungă.

“Early wins” merită atenție și celebrare, dar nu te opri și, mai ales, nu te amăgi că acest entuziasm inițial este suficient.

Consecvența este cheia. Să produci ceva interesant necesită efort și îndrăzneală.

Curajul nu este chiar o trăsătură de caracter a nației noastre, dar avem motive să fim optimiști sau cel puțin așa ne dă speranțe psihologul Daniel David.

Toți vrem ca produsele sau serviciile noastre să fie apreciate (a se citi cumpărate, eventual de mai multe ori) dar exact ca în tenis sau orice alt sport…we have to do the work: să ne câștigăm atenția, aprecierea și încrederea care vor genera într-un final și leadurile/vânzările așteptate.

Notă – Discuția la care am făcut referire între Simona Halep și Darren Cahill a fost într-o competiție ce a avut loc înainte de câștigarea turneului Roland Garros.

Ilustrație Unsplash.com și Treizecizero.ro

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2022