Exemple

Arta conversației

2536 Vizualizari

Nu, nu vreau să vă povestesc despre cartea Ilenei Vulpescu, deși este o lectură interesantă și captivantă. Vreau, însă, să vorbim despre conversație în business și rolul contentului în această poveste.

Orice proiect, orice vânzare, orice interviu de angajare și, de fapt, orice relație începe printr-o conversație. Lumea digitală în care trăim este construită pe interacțiunile dintre noi (că de multe ori sunt superficiale sau false e altă discuție), dar nu-i putem nega beneficile.
Internetul ne permite conversații ce erau practic imposibile în era mass-media.

Relațiile comerciale și piețele au la bază interacțiuni și conversații.
Conținutul nu doar că este miezul acestor conversații, dar este cel care le poate declanșa și care ulterior se concretizează în relații de business.

Cu cât conținutul este mai bun, cu atât conversațiile vor fi mai pline de sensuri și valoare pentru ambele părți. Un conținut care sparge gheața declanșând o conversație este o conexiune construită cu încredere și empatie, iar încrederea generează business.

Conversație prin conținut

Trei exemple din industria financiară, care stârnesc conversații în formate și medii diferite – un brand internațional și două locale.   

HSBC Expat – un proiect dedicat expaților din întreaga lume

Construit în jurul subiectelor de interes pentru orice expat – adaptarea vieții profesionale și familiale într-un mediu nou – proiectul include o cercetare desfășurată pe parcursul a patru ani, în care mai mult de 22.000 de expați și-au împărtășit experiențele din diverse colțuri ale lumii.

HSBC a integrat două categorii majore de subiecte: 

Cercetarea a scos la lumină informații valoroase ce au fost valorificate în ghiduri, sugestii și sfaturi utile pentru noii veniți, clasamente privind cele mai bune locuri după diverse criterii, toate transpuse vizual printr-un design interactiv, atractiv și ușor de parcurs.   

Lecția HSBC:

Exemple România

În economiile de piață mai tinere, educația financiară și antreprenoriatul sunt subiecte de interes atât pentru public, cât și pentru industria serviciilor financiare.

Academia Minților Creative – proiect dedicat antreprenorilor din zona creativă

Dezvoltat de UniCredit Bank conținutul este livrat de antreprenori și specialiști din piața locală și adresează probleme cu care se confruntă orice start-up în România: de la finanțe, taxe, legislație și aspecte juridice până la resurse umane, branding și strorytelling pentru promovarea afacerii.

Partiparea este gratuită, pe bază de înscriere și selecție, iar conversațiile se întâmplă la modul real, fiind vorba de evenimente desfășurate pe parcursul a câtorva zile.
Romanianstories.ro ar putea promova evenimentul prin valorizarea și promovarea afacerilor și antreprenorilor care au participat la eveniment. Din păcate, însă, platforma de prezentare suferă la capitolul design, prezentare, interactivitate. 

Banometru.ro – destinat educației financiare la nivel individual 

Pornit din 2015, programul este un demers de responsabilitate socială, inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare și realizat cu sprijinul ING Bank. 

Programul oferă consultanță pentru gestionarea bugetului și evitarea deciziilor păguboase, sfaturile sunt customizate și oferite de specialiști în finanțe.

Lecțiile din România:

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024