Inspirație

Storytelling vizual

1379 Vizualizari

O fotografie publicată în National Geographic trebuie să respecte trei reguli:

Să-ți iasă toate trei în același timp este foarte greu.

Spune Joe McNally, renumit fotograf american, care a colaborat cu National Geographic timp de peste 30 de ani, dar și cu alte reviste americane: Time, Newsweek, Life, Sports Illustrated etc.
A devenit și mai cunoscut odată cu seria de portrete realizate pentru pompierii eroi implicați în acțiunile de salvare de la World Trade Center din New York, după atacurile teroriste din 11 septembrie 2001.

O imagine poate face cât o mie de cuvinte, iar puterea ei este de necontestat. 
În marketing însă ne folosim de imagini pentru a comunica și a completa ceea ce vrem să transmitem ca mesaj, chiar dacă nu folosim fotografii premiate de National Geographic.

Vizualul este de multe ori desconsiderat în marketing, deși statisticile demonstrează contribuția lor:

Conținutul fără imagini ajunge la jumătate din potențialul audienței și generează mai puțin de jumătate din potențialul de engagement!

Pentru zona B2B este o oportunitate, mai ales în peisajul autohton.
Să spui o poveste cu o fotografie nu este simplu, însă prin storytelling aplicat în marketing combinăm puterea textului și a imaginii pentru a comunica natural, viu și uman, în final.  

În viața de zi cu zi ne spunem povești pentru a putea trăi, pentru a merge mai departe. Dar este la fel de valabil și în business și în comunicarea B2B, pentru că este forma prin care comunicăm într-un mod autentic cu ceilalți.
Ne facem auziți, nu ignorați, și devenim memorabili chiar când vorbim despre produse sau servicii tehnice sau profesionale. 

Clienții ne aleg pentru cine suntem ca oameni și valori de business. Specificațiile sau detaliile tehnice nu contează mai puțin, dar în situații de egalitate cu alți competitori nu sunt definitorii. Încrederea însă da.

Avem mai multe de învățat de la domnul McNally.

De exemplu, care sunt cele trei elemente esențiale pentru a spune o poveste cu o fotografie?
Dar ele pot fi aplicate și la alte tipuri de formate – text, video, audio – dacă le adresăm din acest unghi (nota mea):

Mai jos, o discuție pe larg cu Joe McNally despre ce înseamnă să fii fotograf profesionist.
Îi găsiți portofoliul pe site-ul propriu.

Ilustrații Unsplash.com – resurse foto dintre cele mai artistice.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024