Spune o vorbă, nu știu cât de veche sau care este originea ei. Dar se aplică și la felul în care percepe audiența valoarea oferită.
Acum câțiva ani, Harvard Business Review povestea într-un material despre cele “30 de elemente ale valorii” identificate în urma unei cercetări.
Dacă pentru preț, spun ei, lucrurile sunt relativ clare, în sensul că pentru politicile de prețuri există tactici și reguli de aplicare, pentru ceea ce contează cu adevărat pentru clienți, pe ce pun ei valoare și preț într-o achiziție este mult mai greu de identificat și cuantificat.
Pe scurt, au alcătuit o piramidă a elementelor ce constituie valoare în percepția publicului și le-au împărțit în patru categorii: funcțional, emoțional, life changing și impact social.
Ele reflectă și extind nevoile din piramida lui Maslow, dar au fost detaliate pentru a fi mai ușor măsurate în cadrul cercetării. Elementele considerate importante ca valoarea în achiziție au variat în funcție de industrie, și le găsiți pe toate detaliate aici, împreună cu concluziile cercetării.
În marketingul prin conținut, valoarea oferită publicului (fie că sunt clienți sau prospecți) este moneda de schimb pentru obținerea implicării.
Această valoare este piatră de temelie, iar abordarea este eficientă și sustenabilă atunci când ideea de a livra valoare este prezentă constant în strategia de marketing.
Implicarea audienței înseamnă notorietate, înțelegere mai bună a produselor sau serviciilor oferite, o rezonanță cu valorile brandului tradusă în considerație, preferință și loialitate, loved brand, suporteri și ambasadori, iar în final în lead-uri și venituri (generare de business).
Totuși, toate acestea sunt accesibile doar atunci când business-urile și marketerii implicații livrează constant și consistent valoare în schimb.
Cele 30 de elemente ale valorii identificate de Harvard Business Review sunt un bun punct de pornire și într-o abordare de marketing prin conținut.
Privite astfel, cele 30 de elemente se pliază pe nevoile umane și constituie o hartă ce ne poate ghida eforturile de a crea conținut relevant.
Ilustrații Unsplash.com și HBR.org