“Stategia este pe post de mic dejun pentru cultură” este o profeție formulată de Peter Drucker cu mulți ani în urmă.
Nu poate fi mai adevărată ca în vremurile de astăzi, când schimbarea este la ordinea zilei, iar companiile luptă să-și păstreze avantajele competitive într-o lume în care consumatorul deține controlul, în multe cazuri.
Pentru marketeri ar trebui să fie o veste bună, căci jobul nostru este să fim atenți la aceste schimbări și să ne adaptăm produsele și serviciile.
Nu se întâmplă mereu. Când companiile nu țin pasul cu aceste schimbări, de multe ori nu este o eroare de strategie, ci de cultură….
O abordare nouă ce include și conținut este strategia Alfa Bank Belarus în implementarea mobile banking pentru segmentul retail. Direcția către mobile este naturală, mai ales dacă targetezi un public tânăr, pe care dorești să-l fidelizezi pe termen lung.
CEO Alfa Bank Belarus, Rafal Juszczak, a explicat într-un articol publicat recent în BankingTech care sunt pilonii ce susțin această strategie.
Din nevoia de diferențiere și de delimitare de o aplicație a băncii puțin populară în piață, un brand nou, dedicat soluției de mobile banking (inSync) a fost prima decizie luată în acest proiect.
Procesele operaționale pentru mediul mobile (app, website etc) au fost construite de la zero, deși multe dintre operațiunile bancare existente puteau fi replicate, tocmai din dorința de a crea o experiență nouă și de a construi un tip de relaționare așa cum chiar cei implicați în producția ei așteptau de la o bancă: o aplicație funcțională 100% din timp, ce permite utilizatorilor să-și personalizeze utilizarea și chiar anumite produse.
Toate băncile vor ajunge într-un final să-și uniformizeze ofertele în termeni de costuri și produse. Diferența vine din cultură, consideră Rafal Juszczak, care se manifestă, printre altele, și în comunicarea internă și externă.
For me, the easiest way to assess the communication culture is to ask whether it actually makes sense. I look at our marketing collateral, the mobile app’s UI, the website, and try to understand the message from the customer’s standpoint.
inSync Now aduce în feed noutăți pentru utilizatorii aplicației, focusul este pe clienți și nevoile lor, iar conform declarației lui Rafal Juszczak:
The main difference from similar features provided by other banks is that we never copy our press releases there, nor do we post bank-related news and messages.
… In the short stories we post on inSync Now, we explain new features of the banking app with screenshots and animated GIFs, but also publish things like local event recommendations, movie reviews, technology-related advice, and so on.
This content comes from our content team, as well as the people working in the support chat.
Rezultatele declarate pentru mediul mobile:
Studiul de caz, pe larg aici.
Marketingul prin conținut contribuie în mod concret într-o strategie gândită pe termen mediu, cel puțin, (bilanțul din 2018 este la trei ani de la inițierea proiectului) și susținută de un leadership atent la schimbările de comportament ale clienților.
Din punct de vedere content marketing, planul produce rezultate dacă sunt rezolvate întrebări esențiale:
Schimbarea nu este primită cu brațele deschise, nici măcar în companiile antreprenoriale în care evoluția și schimbarea sunt parte din ADN. Cu atât mai puțin în mediile corporatiste, cum este cel bancar.
Orice transformare începe cu constatarea și acceptarea realității, iar exemplul Alfa Bank ne demonstrează că dacă suntem atenți la semnalele pieței avem de câștigat atât ca brand, cât și ca utilizator.
Mai multe despre inSync și Alfa Bank Belarus aici.