Picture this: Servicii financiare, consultanță de business, banking, real estate… Care este prima imagine care îți vine în minte când te gândești la aceste industrii?
Da, exact, dar nu voi posta aici imagini cu handshackes de costume, eventual și fără capete!
În serviciile profesionale de business relaționarea s-a construit, tradițional, printr-o apariție serioasă ce vroia să transmită profesionalism, responsabilitate și autoritate. Treptat, acest tip de comunicare s-a asociat cu limbajul denumit “corporateză”: mesaje tehnice, abstracțiuni, concepte, cifre, ton rece și arid, care te lasă indiferent, în cel mai bun caz, și nu generează emoții.
Odată cu schimbarea generațiilor, comunicarea în aceste tipuri de servicii a început să se adapteze la așteptările și modurile diferite de relaționare ale celor mai tineri, prezenți atât în propriile companii, cât și în cele ale clienților.
Compania cu origini bavareze, prezentă în peste 30 de țări, inclusiv în România, oferă servicii profesionale de business din anul 1967. Din 2004 publică regulat revista “Think:Act Magazine – Ideas shaping the world of business”, iar înainte de a povesti despre noul format aș vrea să vă uitați la două exemple mai vechi.
Edițiile trecute nu mai sunt disponibile online, dar am găsit în arhiva personală două ediții din 2014. Comparația ajută pentru a înțelege și a aprecia schimbarea.
Chiar dacă conținutul era interesant, deși specializat, în edițiile mai vechi, noul format aduce un conținut la fel de valoros, dar diversificat, cu mai multe arii acoperite, cu design și concept adaptate diferit pentru revistă (publicație digitală) și pentru consum pe website.
Revista a fost relansată la sfârșitul lui 2016 și de atunci apare de trei ori pe an, în engleză, germană și chineză.
Fiecare ediție are propriul său concept grafic, iar titlul reunește subiecte din domenii variate, ce abordează tema din perspectiva propriului sector.
Think:Act aduce în discuție trenduri din businessuri diferite, tendințe, opinii și provocări cu care se confruntă lumea modernă de astăzi.
Și așa cum se învață la școlile de management, multe idei noi, salvatoare, revoluționare sau pur și simplu inedite vin din alte zone decât sectorul sau industria proprie.
Ediția dedicată Inteligenței Artificiale a fost medaliată cu aur în 2018 la “Best of Content Marketing Award” la categoria B2B – finance/real estate/consulting sector. BCM Award este o competiție europeană dedicată comunicării corporate din regiunile native în limba germană.
Materiale și conținut gândite pentru a deservi audiența (high management/senior executives, dar nu exclusiv), profesioniști din domenii variate, dar și jurnaliști de profesie, public speakeri și autori apreciați de publicul larg, nu doar de cel specializat.
Dacă nu ai vedea sigla Roland Berger într-un colț, ai crede în unele ediții că citești National Geographic!
Conținutul de tip thought leadership consolidează imaginea și reputația firmei de consultanță, dar mixul interesant de subiecte stârnește interesul și face conținutul atractiv, în timp ce designul modern, variat și interactiv facilitează engagementul.
Comunicarea este conversațională și generează emoții într-un stil prietenos, haios pe acoluri, ca în ilustrația din header = profilul meu de rebel 🙂 pe care ți-l poți face și tu aici.
“To be a rebel does not mean being an outcast or troublemaker.
It’s what I call constructive nonconformity.”
Francesca GINO, Award-winning researcher & author Rebel Talent
Ilustrații rolandberger.com