Solomon Marcus a fost, probabil, unul dintre cei mai populari academicieni români. Cu siguranță, însă, a fost cel mai iubit matematician, deși activitățile sale s-au extins cu mult în afara matematicii.
Educația continuă, pe toată durata vieții, a fost o preocupare nu doar declarată, dar și practicată de domnia sa. În cadrul unei prezentări TEDx Cluj, Solomon Marcus a vorbit despre cele zece nevoi umane fundamentale, a căror cultivare și satisfacere ne asigură baza unei vieți împlinite.
Toate cele zece nevoi umane pot fi transpuse și în content marketing, dacă abordăm subiectul din această perspectivă și dacă exersăm, de fapt, recomandările lui Solomom Marcus.
Mare parte din provocarea determinată de abordarea marketing prin conținut provine din tentația tradițională a marketerilor de a pune produsul/serviciul/compania pe primul loc, ca parte din eforturile de promovare, în detrimentul perspectivei clienților.
Indiferent de ce tip de client suntem (B2B, B2C etc.) avem aceleași nevoi umane fundamentale, iar cultivarea lor prin content marketing va construi și va consolida o relație poate mai puțin tranzacțională pe termen scurt, dar mai puternică pe termen lung.
Lumea digitizată în care trăim astăzi a transformat comunicarea în sensuri pe care uneori nici nu le înțelegem complet, însă umanul din noi va reacționa mereu la ceea ce ne definește: emoție, imaginație, intuiție, curiozitate.
Conținut care ne amintește că viața este scurtă, că visele pot deveni realitate… care ne motivează să acționăm, ne încurajează să nu renunțăm …. conținut care ne educă, ne surprinde, ne distrează sau ne provoacă să vedem lucruri știute dintr-o perspectivă diferită sau inedită … conținut care ne amintește că David l-a înfrânt pe Goliath, care ne confirmă așteptările, care spune cine suntem și de ce facem lucrurile așa … conținut care spune o poveste…
Toate acestea sunt tipuri de conținut ce răspund la nevoile umane sintetizate de Solomon Marcus: nevoia de a da un sens vieții, nevoia de prospețime, nevoia de mirare și de bucurie, nevoia de îndoială și suspiciune, de greșeală și eșec, nevoia de identitate, de omenesc, nevoia de joc, de cultură și de transcendență.
Așa cum acestea se pot învăța și practica de fiecare dintre noi, la fel se întâmplă și atunci când vrem să le aplicăm în content marketing.
Este un exercițiu pe bază de commitment și perseverență, izvorât chiar din aceste nevoi: cum ar fi dacă am încerca?!
Mai jos – prezentarea lui Solomon Marcus la TEDx Cluj.
Ilustrație Unsplash.com