Inspirație

Trebuie să fii nebun!

629 Vizualizari


Îmi place teatrul.
Mereu mi-a plăcut, motiv pentru care mă uit și la filme sau documentare despre teatru.

“It takes a LUNATIC” este povestea unui producător de teatru și profesor de actorie în care am avut plăcuta surpriză să găsesc câteva lecții esențiale de content marketing

“Trebuie să fii nebun” a fost încurajarea primită de Wynn Handman de la avocați când a decis să deschidă un teatru, într-o formă de organizare non-profit. Se întâmpla în anii ‘60, iar astăzi numele său este asociat cu istoria teatrului american.

Mediul

Staruri actuale care s-au lansat la The American Place Theatre sau care au învățat la școala lui de actorie povestesc despre experiența și întâlnirea cu Wynn Handman:

A organizat inițial teatrul într-o biserică, iar cei implicați mărturisesc sentimentul de apartenență la o comunitate: simțeau că fac parte din ceva în desfășurare, ceva important și semnificativ pentru viața artistică de atunci.

Audiența

The American Place Theatre funcționa pe bază de abonamente.
Teatrul nu avea casă de bilete, spectatorii nu puteau cumpăra bilete decât dacă erau membri abonați. 

La vremea respectivă (anii ‘60-’80) criticii erau cei care recomandau piese către public, dar prin intermediul abonamentelor publicul avea șansa să vadă spectacolele înainte de aprobarea sau dezaprobarea criticilor.

“Dacă te îngrijorează recenziile, atunci îți faci griji pentru ce nu trebuie” a considerat domnul Handman, iar spectatorii abonați i-au garantat o audiență neviciată de părerile criticilor.
Este în documentar și un exemplu de cum și-a pierdut subscriberii, pentru că publicul a considerat că au mers prea departe cu anumite gesturi pe scenă. 

Wynn Handman a fost un pionier și un vizionar preocupat de dezvoltarea unei culturi teatrale:

Let it happen

Do the work and let it happen – era un fel de mantră a tot ceea ce se întâmpla la The American Place Theatre sau la școala de actorie. 

“Nu știi niciodată unde te duce actul creativ și nu știi pe cine poți influența” considera domnul Handman, iar impactul acțiunilor sale a depășit granițele americane:

I wanted to do something meaningful.

Este ceea ce a urmărit Wynn Handman și prin școala de actorie și cu The American Place Theatre, iar moștenirea sa este dusă mai departe și astăzi de generațiile pe care le-a îngrijit și cultivat.

Oricare dintre manifestările de mai sus se aplică și în content marketing, dacă urmărim un impact pe termen lung. 

Nu ne dorim noi, toți cei care practicăm marketing prin conținut, o audiență fidelă, un mediu în care să testăm și să experimentăm idei, concepte, formate diferite? o comunitate /companie care să încurajeze și să susțină aceste demersuri? 

Întrebarea este retorică, pentru că succesul în content marketing are nevoie de toate ingredientele de mai sus. Și trebuie să fim nebuni să nu facem, când avem la dispoziție atâtea resurse (tehnologice, umane, creative etc). 

Documentarul “It takes a LUNATIC” este o producție originală Netflix. 

Ilustrații Unsplash.com și pagina Facebook The American Place Theatre.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020