Exemple

The business of Brexit

180 Vizualizari
September 17, 2019

Conținutul pe care îl considerăm engaging diferă pentru fiecare dintre noi, funcție de preocupări, de sectorul în care activăm, de gusturi, preferințe, interese etc.

Un conținut captivant poate însemna o conexiune emoțională; pentru unii este nevoie să rezoneze cu propriile valori și convingeri, pentru alții este pur și simplu un conținut real sau autentic (inclusiv aspecte din zona vulnerabilă, mai puțin optimiste sau chiar negative) șamd.

Unul dintre cele mai populare, dar și eficiente, tipuri de conținut este cel din categoria “speaks to me”: adresează un gen de probleme cu care ne confruntăm și folosește un limbaj conversațional, pe înțelesul multora. Acest gen de conținut poate fi informativ, educațional, dar și aspirațional. Prin faptul că este explicat de o manieră clară devine și acționabil.

Ce nu știm că nu știm despre Brexit

Ar putea fi subtitlul podcastului “The business of Brexit”, realizat de compania KPMG din Marea Britanie și un exemplu de conținut din categoria “speaks to me”.

Tema Brexitului este un subiect actual, de luni de zile. Ce presupune Brexitul pentru companiile care operează în UK sau au relații comerciale cu UK? Ce implicații sunt pentru cei care lucrează în Marea Britanie sau intenționează să lucreze acolo?
Cum sunt afectate relațiile comerciale, contractuale sau cele legate de mișcările de capital, de forță de muncă etc. sunt întrebări la care răspunsurile nu sunt încă suficient de clare.

“The business of Brexit” face parte dintr-un proiect mai larg – Navigating Brexit – un spațiu dedicat nevoii de stabilitate și clarificare într-un context fără precedent, cel al ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

În fiecare lună sunt abordate subiecte și topice de interes pentru cei din zona business, urmând schema calendarului posibil pentru Brexit, ținând cont desigur și de evenimentele politice, nu puține. 


Circulația liberă pentru mărfuri, capitaluri, oameni – unul dintre principiile de bază ale Uniunii Europene – și impactul pentru UK este unul dintre subiectele cel mai larg dezbătute, pentru că free movement se va încheia odată cu Brexit, iar implicațiile ridică încă multe necunoscute, în ambele scenarii deal/no-deal.

Cum ajută conținutul de tip “speaks to me” în cazul “The business of Brexit”?

#1. Oferă sfaturi practice legate de aspecte critice legate de business, pentru companii și cetățeni britanici, dar și pentru cei europeni care au legături comerciale sau personale cu Marea Britanie. 

Una dintre cele mai frecvente recomandări pentru companii este să abordeze situația așa cum se abordează cyber security – cu plan de back-up, în caz de dezastru.

#2. Clarifică pașii de urmat în abordarea Brexitului, cultivă încrederea și speranța că Brexitul este o ocazie de a descoperi lucruri noi despre businessul fiecăruia și că mentalitatea și atitudinea dublate de informații îi vor ajuta să traverseze această perioadă.  

Disruption always creates winners and losers.

Într-un context de instabilitate și confuzie oamenii au nevoie să știe că există un plan, iar discuțiile iau în considerare puncte de vedere și preocupări diverse: pentru antreprenori, transportatori, asociații profesionale, resurse umane și atracția de talente, curs valutar și alte info financiare, investiții, consum etc.

#3. Derivate, poate, din filozofia BBC (The British Broadcasting Corporation) – to inform, educate and entertain – discuțiile sunt purtate de o manieră conversațională, chiar și când topicele sunt destul de tehnice, pentru a fi accesibile unui public larg, interesat să știe cum să traverseze această perioadă.    

Serviciile profesionale, indiferent de natura lor (financiare, juridice, bancare etc.) sunt domenii în care conținutul este vehiculul care generează engagement.

Prin natura lor, astfel de servicii necesită explicații, lămuriri suplimentare, sfaturi practice, adică tot ceea ce presupune marketingul printr-un conținut care educă, informează, explică în context, construiește încredere și relaționare.

Ilustrație Pixabay.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2019