Exemple

Râmnicu Vâlcea – cel mai periculos oraș de pe internet

288 Vizualizari
November 26, 2019

Cuvântul documentar poate fi pentru mulți sinonim cu Sir David Attenborough. Figură emblematică a televiziunii BBC, Sir David a transformat televiziunea și felul de a comunica cu audiența globală.

A considerat că subiectele abordate, oricât de complexe ar fi, pot fi explicate și adresate de o manieră accesibilă publicului larg. A folosit televiziunea nu doar ca pe un canal de comunicare către mase, dar a transformat-o vreme de cinci decenii într-o platformă de idei noi, generatoare de schimbare.

La origini, documentarul este un gen de film non-ficțiune, destinat să prezinte realitatea obiectiv și neviciat, dar dintr-o perspectivă unică.
Fie că este vorba de realitate istorică sau prezentă, documentarul are în esență o latură educațională și informativă. Iar atunci când este dublat și de storytelling, efectul lui se simte și se vede, iar exemplul lui Sir David este revelator în acest sens.

În mediul B2B, documentarul nu face parte din paleta de tactici folosite de marketeri, decât în puține cazuri. 

Restricțiile bugetare sunt, cel mai probabil, principalul motiv, deși cu tehnologiile disponibile astăzi, accesul la un astfel de produs nu este neapărat o chestiune de buget, cât de abordare și atitudine, mai degrabă.
Nu trebuie să fim chiar Sir David Attenborough, dar ne putem inspira din abordarea sa, din tenacitatea și dorința sa de a povesti despre lucruri și aspecte ale vieții mai puțin cunoscute și de a “împinge” constant lucrurile înainte către acțiune și progres.

Când digitalul întâlnește realitatea…

… descoperim și reversul medaliei din lumea digitală.

“The Most Dangerous Town On the Internet” este un documentar inițiat de compania de securitate cibernetică Norton.

Prima parte este dedicată orașului Râmnicu Vâlcea – un incubator de hackeri cibernetici, infractori internaționali. Partea a doua “Where Cybercrime Goes to Hide” duce discuția mai departe, în zona hostingului și a apelor adânci asociate cu acesta (și la propriu și la figurat).

Explozia tehnologiilor digitale a însemnat un pas uriaș în felul în trăim și muncim astăzi. Însă accesul instantaneu în orice colț al lumii vine cu un preț, de care nu suntem conștienți complet.

Dincolo de calitatea informațională oferită de documentarul Norton, este de apreciat și abordarea – dorința de a pune în discuție subiecte riscante, mai puțin adresate, din medii necunoscute utilizatorului obișnuit de internet, riscuri cu care ne confruntăm fără să știm.

Da, evident, programul este realizat de Norton și maketingul este subliminal, dar valoarea informațională oferită audienței rămâne. În plus, datorită subiectelor adresate, documentarul conține o notă de suspans și aventură, specifice filmelor de acțiune, ceea ce îl face nu doar interesant prin conținut (fond), ci și captivant prin formă. 

De ce să alegem documentarul în B2B?

#1. Avantajul documentarului este că preia din tehnicile jurnalismului (în cazul de față jurnalism de investigație), din dorința de a relata fapte și adevăruri, ceea ce imprimă o notă de interes autentic pentru informarea audienței, dificil de obținut atunci când accentul se pune pe produsul/serviciul pe care îl marketăm.

#2. Învățăm lucruri noi – documentarul oferă ocazia de a explora în profunzime subiecte de interes atât pentru companie, cât și pentru public și care rămân valabile mai mult timp, ca un film bun (conținut evergreen).

#3. Este o formă de marketing care nu este percepută ca marketing tradițional.
Indică o anumită formă de deschidere și modestie prin mutarea focusului către problemele publicului pe care îl deservești (și către care vinzi, în final). Iar asta ne ajută să practicăm diferențierea și să capitalizăm preferința.

#4. Este refreshing să oferi audienței informații din unghiuri de vedere diferite, inedite pe subiecte mai puțin sau deloc accesibile publicului larg.

#5. Din punct de vedere buget, probabil abordarea cea mai safe este cea a unui proiect pilot (tot ca în practica TV) prin care testezi conceptul.

#6. Nu în ultimul rând, ca în orice alt demers creativ, documentarul oferă șansa experimentului și a descoperirii, ceea ce în sine poate fi un aspect important în călătoria companiei.

Proiectul “The Most Dangerous Town On the Internet” pe larg aici, mai jos cele două părți ale documentarului.

Ilustrații Pixabay și Unsplash.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2020