empatie
Inspirație

Cum va fi după COVID-19?

1342 Vizualizari

Trăim în plină pandemie de coronavirus, izolați în case și lucrând remote. Siguranță, speranță, compasiune, solidaritate, colaborare, sunt cuvintele cel mai des întâlnite în această perioadă.

În doar câteva zile ne-am reîntors la baza piramidei lui Maslow și ne-am redescoperit umanitatea.

Sunt circa zece ani de când studiile efectuate de Dr. Brene Brown, cercetător și profesor în științe sociale, au fost aduse în atenția publicului larg.
Vulnerabilitate, empatie, curajul de a-ți asuma slăbiciunile, inclusiv ca lider, sunt printre temele adresate de carismatica cercetătoare în studiile sale.

Și brusc, în contextul pandemiei cu coronavirus, toate aceste subiecte capătă o altă dimensiune și o interpretare imediată.

Suntem la început, iar criza economică care va urma nu poate fi evitată.
Ca în fiecare criză sau recesiune, marketingul va avea de suferit, însă dincolo de bugete reduse și comunicare limitată cred că avem de învățat o lecție mai importantă în marketing.

Empatia.

Au apărut deja și în România gesturi din partea companiilor și brandurilor de a susține lupta împotriva răspândirii epidemiei (sau alte forme de sprijin pentru clienți) și ele sunt salutare.
Dar nu la această formă de empatie mă refer.

Ci despre reflexul de a fi empatici după ce criza se va fi terminat. O cultură a empatiei. 

În era tehnologiei, a inteligenței artificiale și a marketingului personalizat experiența și conexiunea umană vor conta mai mult, după COVID-19. 
Sau cel puțin eu așa sper.

Care sunt oportunitățile?

Doar 45% dinte marketerii B2B și 44% dintre cei din tehnologie sunt preocupați să dezvolte și să cultive audiența, iar la noi dezvoltarea acesteia nu se regăsește în primele zece obiective de content marketing.

Loialitatea este o preocupare pentru circa 50% dintre content marketeri (B2B și tehnologie), iar pe piața românească ocupă locul șase în top obiective.

În România, “antreprenorii știu că modul în care este setată comunicarea cu audiența are impact direct asupra brandului. (…) și deși conținutul este un element esențial în dezvoltarea businessurilor, companiile încă nu investesc suficient în crearea și promovarea acestuia.”

Și doar 7% dintre companii își centrează activitatea în jurul creării de conținut, conform studiului din 2019.

Marketingul prin conținut este empatie aplicată în relațiile cu toți cei cu care interacționăm.

#1. În loc de “alwyas on” și “always do more” – strategii de content cu sens și înțeles mai profunde.

Trust content sau conținut prin care cultivăm încrederea în noi – valori, oameni, produse/servicii, business, în această ordine – este un conținut prin care “petrecem” sau oferim audienței informații de calitate (necesită substanță, structură și stil).

Prin astfel de momente construim încrederea în brand: suntem prezenți pentru clienți și/sau colaboratori atunci când au nevoie, iar asta va conta mai mult pe termen lung: anumite servicii oferite pro-bono, intervenții suplimentare, ajutor sub formă de consultanță etc – sunt acțiuni concrete pe care le vedem deja în această perioadă.

#2. Să  mergem mai departe în așa-numitul sales funnel și să construim relații prin cultivarea audienței, nu doar să-i targetăm.

Este o muncă elaborată, mai grea, ca în orice altă relație relevantă, de fapt. Și este o relație pe care o construim întâi intern – cu cei din sales, management, cu angajații și apoi cu clienții și potențialii colaboratori.

Cultivarea audienței și loialității susțin succesul pe termen lung: și pentru marketing și implicit pentru business.

În România, peste 90% dintre companii se încadrează în categoria IMM-uri și ele sunt cele care vor fi afectate cel mai puternic în această perioadă, din punct de vedere economic.
Instinctul de conservare este personal și se aplică la fel și în cazul companiilor: interesele noastre, ale angajaților și apropiaților primează, fără discuție.

Dar înainte de a renunța la un partener sau furnizor, caută să vezi dacă nu poți păstra colaborarea, într-o formă sau alta, fără a renunța definitiv.

Se spune că oamenii care experimentează pierderi asociate cu dureri emoționale sau fizice dezvoltă o sensibilitate și o vulnerabilitate care îi ajută.
Ajung să descopere esențialul și să vadă cu alți ochi lucrurile care contează cu adevărat în viață, și îi fac să fie recunoscători pentru ceea ce trăiesc ulterior: și bune, și rele.

Va avea această criză același efect și asupra noastră?
Și în viața profesională, nu doar în cea personală?
Rămâne de văzut.

Ilustrații Unsplash.com

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ultimele Articole

 
Copyright © Content Works 2024